Szinte semmilyen adatot nem közöl frissen bemutatott dél-amerikai modelljéről a Volkswagen, ami még akkor is furcsa, ha tudjuk – és ők meg is mondják –, hogy Európa és Latin-Amerika két teljesen különböző, modellstratégiailag kölcsönösen átjárhatatlan régió.

Azt viszont elárulták, hogy a 484 cm hosszú, viszont csupán 265 cm-es tengelytávú, hozzá pedig 521 literes csomagtartót kínáló (magyarul nagyra nőtt alsó-középkategóriás) modell egy minden eddiginél erősebb brazíliai termékoffenzíva első produktuma: 2020-ra (amikor egyébként a múlt héten bejelentett, félmilliárd eurós beruházással létrehozandó argentínai gyártóüzem elkezdi termelni a helyi piacra szánt, új szabadidőmodellt) 20 új típust fognak bevezetni az országban, ebből 13-at helyben fognak gyártani.

A Virtus egyébként az első dél-amerikai olyan Volkswagen, amelyet az IBM-mel közösen fejlesztett, mesterséges intelligencia alapú online vezetőtámogató rendszerekkel szerelnek fel.