Ahogyan az lenni szokott a koreai testvérek ismét egymást követték így a Kia Stonic után a Hyundai divatos városi autója, a Kona is megérkezett Magyarországra. Azonos alapokra épülnek ugyan, de egy alig észrevehető különbség azonban mégis akad köztük. Míg a Stonic kizárólag elsőkerék-hajtással megvásárolható crossover, addig a Kona akár összkerékhajtással is elérhető SUV. A Hyundai Kona 2,5 centivel hosszabb a Stonicnál, tehát 4165 milliméter hosszú. Az azonban kétségtelen, hogy a Hyundai formája sokkal megosztóbb leginkább az osztott első fényszórók és a LED-es lámpákig nyújtózkodó műanyag keret miatt. Számos külső és belső színvilág közül válogathatnak majd a leendő tulajdonosok, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a városi szabadidő-autó sikeres legyen.

A trendi Kona mindent tud, ami ma elvárható egy autótól, tehát olyan vezetéstámogató rendszerek vannak a fedélzetén, amik megakadályozzák, hogy figyelmetlenül nekiguruljunk valaminek, esetleg ráhúzzuk a kormányt valakire a láthatatlan holttérből, valamint sávtartó asszisztens is lehet a fedélzeten. A műszerfal legfőbb eleme a 8 colos érintőképernyő, melyre Android és iOS rendszerű telefonok képe is tükrözhető.

 

Itthon a legmerészebb Hyundai 1

Itthon a legmerészebb Hyundai 11

Már hazai nagykövetei is akadnak a Hyundainak, a koreai márkát Vágó Réka, cipőtervező és a fotóművész Bársony Bence, valamint a zenész Zoohacker népszerűsíti majd. Kezdetben a Hyundai Kona két turbós, benzinmotorral elérhető. A kisebbik a háromhengeres 1.0 T-GDI, mely 120 lóerős és fronthajtású, hozzá 6 sebességes kéziváltó kapcsolódik. A jelenlegi csúcsmodellben 1,6 literes négyhengeres motor dolgozik 177 lóerős teljesítménnyel és 265 Nm maximális forgatónyomatékkal. Ehhez már 7 sebességes automataváltó és összkerékhajtás társul. A gyengébbik motorral 12 másodpercig tart álló helyzetből elérni a 100 km/órás sebességet, az izmosabbik változatnak ehhez elég csupán 7,9 másodperc.

A háromhengeres alapmodell ára 4 499 000 forint, a négyhengeres, összkerekes Kona 6 349 000 forintról indul.