34 kilométernyi út, akár 135 km/óra sebességgel, egyetlen csepp benzin nélkül: ez a fő bravúrja azoknak a Ford szedánoknak (hivatalos elnevezés szerint Special Service Plug-In Hybrid Sedan), amelyeket most mutatott be a gyártó Észak-Amerikában.
Az autót nem rendőrségi üldözésekhez tervezték, hanem helyszínelő kocsinak – vezető beosztású rendőröknek és tűzoltóknak, nyomozóknak és egyéb állami alkalmazottaknak. Az autó 3,3 kilowattos fedélzeti töltője segítségével 2,5 óra alatt teljesen feltölthető a 7,6 kWh kapacitású akkucsomag. Ehhez persze kell a 240 voltos spéci töltő, de a Ford szerint az Amerikában használatos 110 voltos háztartási csatlakozó is elegendő lesz a lítium-ion akkuk feltöltésére, így a hatósági szerveknek nem kell beruházással tetézniük a kiadásokat.
A 34 kilométernyi, tisztán elektromos üzemet további 800 kilométernyi normál benzin-elektromos hibrid üzemmód követi, így akkor sincs baj, ha túl sok a kiszállás egy nap.
Habár ezek nem járőrkocsik, a belső kialakítása során itt is a célszerűség és könnyű tisztíthatóság dominált: strapabíró szövetből készült az ülés, minimalizált oldalsó megtámasztással (hogy könnyebb legyen a be- és kiszállás), átszúrhatatlan háttámlával, hátul műanyag padlóval és üléssel. Gyárilag úgy alakították ki a felületeket, hogy elbírják a rendőrségi műszereket, szerelvényeket, az olvasólámpa éjszakabarát piros fényre kapcsolható, különleges alapjárati funkció, amelynél a kulcs eltávolításakor sem áll le a motor, így működnek a segédrendszerek, de ellophatatlan az autó.
Ezen kívül rendelhető páncélkazetta a csomagtérbe, keresőreflektor az A-oszlophoz, csomagtér-szellőztetés, csak kívülről nyitható hátsó ajtó. Létezik teljes elsötétítés funkció is (külső fények + műszerfal teljes lekapcsolása, járó motor mellett.)