Ahogyan beköszöntött a második turbó-korszak, úgy párologtak el a hengerek és a köbcentik a motorokból, így sok helyen már négy hengerrel is hihetetlen teljesítményt képesek elérni a sportos modellek számára.

Mercedes-AMG GLA45 4matic

7 bitang erős autó, amihez elég volt négy henger 1

Volvo S60 Polestar

7 bitang erős autó, amihez elég volt négy henger 17

Külsőre nincs különbség, de a hathengeres limitált szériához képest hatalmas a változás történt az S60 Polestar lemezei alatt, hiszen megkapta a svédek egységes, 2 literes, négyhengeres turbómotorját. Az eredmény 367 lóerős teljesítmény és 470 Nm nyomaték. Álló helyzetből 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órát.

Ford Focus RS

7 bitang erős autó, amihez elég volt négy henger 18

A Mustang alapmotorja tökéletes a Ford Focus csúcsmotorjának, így a 2,3 literes EcoBoost négyhengeresből 350 lóerőt facsartak ki. Legnagyobb újdonsága az okos összkerékhajtás, mely Drift módot is kínál azoknak, akik nem a 4,7 másodperces gyorsulásra, hanem a gumifüstre izgulnak.

Honda Civic Type R

7 bitang erős autó, amihez elég volt négy henger 19

Sokat változott a Honda Civic, aminek köszönhetően a Type R nevű csúcsmodell is sokkal jobb lett, nem csak igényesebb hátsó futóművének, hanem 320 lovas, 2 literes turbómotorjának is köszönhetően. Ha valaki ügyesen osztja a fokozatok a kiváló hatsebességes kéziváltónak, akkor 6 másodperc alatt is elérheti a 100 km/órás sebességet.

Subaru WRX STI

7 bitang erős autó, amihez elég volt négy henger 20

Hazájában természetesen akad erősebb változat is, de a legjellemzőbb WRX STI a 305 lovas változat, melyet egy 2,5 literes, turbós boxermotor szolgáltat. Elmaradhatatlan a Subaru összkerékhajtása, mely már nyomatékvektorozással segíti a kanyarvételeket. Bő 5 másodperc szükségeltetik ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsítson.

Audi S3 Sportback

7 bitang erős autó, amihez elég volt négy henger 21

Az öthengeres csúcsmodell (RS3) alatt helyezkedik el az ingolstadtiak sportos kompaktja, melyet 2 literes négyhengeres turbómotor hajt. 310 lóerős teljesítménye mellé kerek 400 Nm nyomaték áll rendelkezésre. Persze jár hozzá a quattro összkerékhajtás és választható 6 sebességes kéziváltóval is, de úgy csupán 5,3 másodperces százas sprintet ígér az Audi (S tronic váltóval 4,6 másodperc).

Porsche 718 Cayman GTS

7 bitang erős autó, amihez elég volt négy henger 22

A Boxster és a Cayman neve ugyan bővül a 718-as jelzéssel, de hengerekből kettővel kevesebb jutott a frissített sportkocsinak, melynek frissen megjelent GTS változataiban 2,5 literes, 4 hengeres boxermotor dolgozik, természetesen turbós változatban. Az eredmény 365 lóerő és 430 Nm csúcsnyomaték. 100-ra 4,6 másodperc alatt gyorsul és akár 290 km/órával is repeszthet.