Habár az A-osztály következő szériája még várat magára, a Mercedes engedményt tett, és bemutatta a leendő autó belső terét.

Igazi luxusautó lesz az új Mercedes A-osztály 1

Első pillantásra nyilvánvaló a minőségi ugrás: az S-osztályból ismerős, aszimmetrikus, emelt monitor-elhelyezéstől a luxusmodellből közvetlenül átemelt kormánykeréken át az S Coupé futurisztikus légbeömlő rostélyaiig olyan elemek határozzák meg a vezetői környezetet, amelyekért eddig nagyságrendekkel többet kellett fizetni.

Igazi luxusautó lesz az új Mercedes A-osztály 21

Mivel azonban az A-osztály vevőköre jóval fiatalabb, mindezt játékosan, ötletesen oldották meg: a komplett műszerfal egyetlen hatalmas, burkolatlan LCD-panel, a szellőzők pedig sportos műanyag tokban kaptak helyet – érdekes a kontraszt a varrott bőrökkel és az elegáns, valódi fabetétekkel.

Ráadásul a Mercedes állítása szerint a helykínálat és a használati érték egyaránt nagyságrendileg javult. Elöl 9, hátul 22 milliméterrel több hely jut a vállaknak, a könyöknél +35/+36 mm a többlet, de a fej is jobban elfér (+7/+8 mm). A hátsó ülésekre könnyebb beszállni, az elsők klimatizáltak, masszázsfunkciót és kismillió irányú állíthatóságot kínálnak.

Igazi luxusautó lesz az új Mercedes A-osztály 22

A csomagtartó a korábbi 341 helyett 370 literes, padlója 115 mm-rel hosszabb, a háttámla dőlésszöge állítható – egyszóval mostantól akár családi autóként is helyt áll az A-osztály, amelyből ráadásul kilátni is könnyebb, méghozzá mintegy 10 százalékkal – ennek érdekében vékonyabbak lettek a tetőoszlopok, a külső tükrök pedig átköltöztek az ajtókra.