2022-re megfelezi a villanyautók töltési idejét a Honda, írja meg nem nevezett forrásokra hivatkozva a japán Nikkei. A konkrét tervek szerint az öt év múlva bevezetendő technológia 15 percre rövidíti a 240 kilométer megtételére elegendő elektromos energia felvételének az idejét – az új generációs villanyautók 300 km körüli hatótávolságát és a 80 százalékos feltöltésre félórás üzemidőt ígérő gyorstöltő rendszerek ismeretében a kettő nagyjából ugyanazt jelenti.

Az ambiciózus vállalás hátterében egy új típusú, nagy kapacitású akkumulátor áll, amely alkalmas a jelenleginél jóval gyorsabb töltésre. Arról nem nyilatkozott a gyártó, hogy kivel készül tető alá hozni a különleges akkut. Az viszont bizonyosnak látszik, hogy mire ez megvalósul, a versenytársaknak is fel kell zárkózniuk az elektromos autózás terén egyébként meglehetősen nagy lemaradásban lévő Hondához: az iparág tervei szerint 2020-ra a jelenlegi 150 helyett 350 kilowattos gyorstöltőket kell üzembe állítani világszerte.

A tokiói Fuji Keizai piackutató ügynökség mérései szerint 2016 végével az egész világon mindössze 470 000 elektromos személygépkocsit adtak el, ami az egész piac (88,1 millió db új autó) 0,5 százaléka. A kutatóintézet szerint 2035-re az arány 4,6 százalékra emelkedhet – ha a globális piac elmúlt 10 évre vetített, 35 százalék/évtized körüli növekedésével számolunk, az 160 millió darab fölötti újautó-eladást és évi 7,4 millió darab villanyautót jelent. Ehhez azonban jelentős technológiai fejlesztésre is szükség lesz.

Nyitóképünkön a 2017 őszén bemutatott Honda Urban EV elektromos tanulmányautó