Függőlegesen tárolja összehajtott vászontetejét, így az ülések mögött 100 liternyi csomagtartócska szabadul fel az i8 Roadster utasterében – ez az első és talán legfontosabb érdemi információ, ami kiderül a BMW kettős premierjének sajtóanyagából. A tető 15 másodperc alatt tűnik el, és akár 50 km/óra sebességig mozgatható; nyitott tetővel a hátsó szélvédő megemelkedik 3 centit, hogy szélfogóként szolgáljon.
A kabriók mindig nehezebbek a velük rokon kupéknál, mert a tető hiányát kiegészítő merevítésekkel kell pótolni. Az i8 szénszálas karosszériaszerkezete eleve sziklaszilárd, de a tervezők azért kiegészítő paneleket helyeztek el az első és hátsó tengelyeknél – így összesen 60 kilót szedett fel magára a Roadster.
2018-ra továbbfejlesztette hibrid hajtásláncát a BMW, ám ez nemcsak a Roadstert, hanem a Coupét is érinti. A padlóban elrejtett akkucsomag a korábbi 20 helyett 34 amperórás, kapacitása 7,1-ről 11,6 kWh-ra nőtt. A motorteljesítmény az eddigi 131 helyett 143 LE, ami majdnem 10 százalékos növekedést jelent, ugye.
Az eredeti i8 legfeljebb 70 km/óra sebességgel haladhatott tisztán elektromos hajtással; az újoncok benzinmotorja immár 105 km/óráig néma maradhat, sőt, az eDrive gombot megnyomva 120 km/órára tolódik ki a határ. Az egy feltöltéssel megtehető távolság a kupé esetében 55 kilométerre nőtt; a Roadster 53 kilométer után fogy ki az áramból.
A másfél literes benzinmotort is továbbfejlesztették. Teljesítménye 231 LE, legnagyobb nyomatéka 320 Nm, hangja még sportosabb, kipufogógázai pedig még tisztábbak lettek, hála a beépített részecskeszűrőnek.
A rendszerteljesítmény mindkét modell esetében 374 LE, a kupé 4,4, a Roadster 4,6 mp alatt gyorsul százra. Az átlagfogyasztás 1,9, illetve 2,1 l/100 km.
Mozgófilmen is megnézheted az új hibrid BMW-ket, csak kattints ide.