Úgy néz ki, mint eddig, összkerékhajtási rendszere ugyanúgy igények szerint, aprólékosan legózható össze hangzatos fantázianevű technikák összeillesztésével, viszont állítólag kényelmesebb, biztonságosabb és takarékosabb: a Jeep Wrangler gyakorlatilag észrevétlenül váltott generációt.

Jeep Wrangler: Nem látod, de vadonatúj 1

Talán a hívek sem tudják eldönteni, az évtizedek óta változatlan megjelenés vagy a bombabiztos terepalkalmasság miatt szeretik-e inkább a Wranglert. Biztos, ami biztos, a Jeep egyiken sem változtatott érdemben.

Átalakult, de lényegében megmaradt a hetes osztású oszlopsoros hűtőmaszk, az elöl kerek, hátul szögletes lámpatestek, a levehető (és tetszőleges alternatívákkal pótolható) tető, a ledönthető szélvédő – viszont a szélvédőkeret a helyén maradt, ami nagyban javítja az autó ütközésbiztonságát, még ha a karizmáját gyengíti is valamelyest.

Jeep Wrangler: Nem látod, de vadonatúj 107
Jeep Wrangler: Nem látod, de vadonatúj 108

Megmaradt az alvázas szerkezet, viszont a fedőlemezek jelentős részét könnyű anyagokból készítették; az ajtók, a zsanérok, a motorházfedél, a kerékdobok, a szélvédőkeret alumíniumból, az oldalra kihajtható csomagtérajtó magnéziumból készült.

Az öt lengőkaros felfüggesztés állítólag jobb közúti vezethetőséget és rugózási komfortot biztosít, változatlan terepalkalmasság mellett. Utóbbiról Command-Trac vagy Rock-Trac összkerékhajtás, új generációs Dana hidak, új Selec-Trac felező, elektromos vezérlésű Tru-Lock első és hátsó differenciálzár, valamint központi Trac-Lock sperrdifi gondoskodik. Emellett 33 colos terepgumik, piacvezető szabad hasmagasság (277 mm) és terepszögek (44° / 27,8° / 37°), valamint akár 76 cm gázlómélység segíti az elakadásmentes terepezést.

Jeep Wrangler: Nem látod, de vadonatúj 109

All-new 2018 Jeep® Wrangler Rubicon

Motorból egyelőre háromról tudunk: a régi, de átdolgozott, start-stop rendszerrel szerelt 3.6 V6 Pentastar (285 LE) benzines mellett egy vadonatúj 2,0 literes soros négyhengeres turbómotor (270 LE) mikrohibrid funkciókkal megtámogatva, valamint a frissen bevezetett 3.0 V6 EcoDiesel (260 LE) adhatja a hajtóerőt. Váltóból hatfokozatú kézi vagy opciós nyolcas automata választható; utóbbi két overdrive fokozattal, valamint a Rubicon offroad kivitelhez kínált 77,2:1 extrém kúszóáttétellel érkezik. Vontatni másfél tonnát tud a Wrangler.

Autót ma már nem lehet teljes infotainment ajánlat nélkül piacra dobni, így a Wrangler is kapott Apple CarPlay / Android Auto funkciókat ismerő, 5, 7 vagy 8,4 colos érintőképernyővel szerelt UConnect rendszert.

Jeep Wrangler: Nem látod, de vadonatúj 110

All-new 2018 Jeep® Wrangler Rubicon

A Jeep Wrangler videóit ide kattintva nézheted meg.