Az 1964 óta működő ALG a piac első számú értékvesztés-szakértőjének tekinti magát, és ennek megfelelően alapos, körültekintő elemzéseket ad ki – elsősorban az észak-amerikai újautópiacról. Most is ezt tették, huszonhat különböző méretosztályban keresve azokat a modelleket, amelyeken fajlagosan a legkevesebbet veszíthetik a vásárlók.
A típusokat teljes részletességükben áttekinteni nem feltétlenül célravezető, hiszen egy részüket eleve nem is forgalmazzák a globális piacokon. Mivel azonban nemzetközi jelenlétű márkákról van szó, a végeredmények nálunk is szolgálhatnak hasznos információval, különösképpen ami az egyes márkák értéktartását illeti.
Az összegzésnél a Subaru öt, a Land Rover négy különböző típusa bizonyult saját kategóriája legjobbjának. A Toyota önmagában négy aranyat hozott el, viszont a Lexus is nyert egyet, így a cégcsoport összesítve öt trófeával holtversenyben az első helyen végzett.
A további helyeken a Honda (3), a Mercedes (3), a Kia (1), a Dodge (1), a Jeep (1), a Genesis (1), az Audi (1) és a Porsche (1) osztozott.