Tudjuk le azt, ami mindenkit izgat: 4,0 literes V8-as turbómotor 650 lóerővel, 6800-as maximális fordulatszámmal és 2250/perctől elérhető 850 Nm nyomatéki csúccsal. 3,6 másodperces gyorsulás 100-ra, 12,8 mp kétszázra, a végsebesség 305 km/óra: ezek nem egy terepjáró, hanem egy szupersportkocsi adatai.

A 2,2 tonnás menetkész tömeg az 5 métert meghaladó nagy SUV-k között egészen jó értéknek számít, de az Urus ránézésre jóval kompaktabbnak tűnik, mint amilyen valójában: 3003 mm tengelytáv, 2016 mm szélesség (plusz tükrök) és 1638 mm magasság – utóbbiról sajnos nem tudni, hogy a légrugózásnak köszönhetően 158-248 mm között variálható szabad hasmagasság mely értékénél érvényes.

Minden várakozást felülmúl a Lamborghini terepjárója 1

Ám mivel a tervezők ragaszkodtak a Lamborghini sportautóinál alkalmazott fém/üvegfelület arányhoz (2:1), valamint mivel az üléseket kifejezetten mélyen építették be, az Urus vezetése vélhetően nem lesz terepjárós – rossz kilátásra és (a terepen kiiktatható kanyarstabilizátoroknak is köszönhetően) feszes menetkomfortra számítunk.

Szintén nem terepjárós a 11, 8 méteres fordulókör, amit az Aventador S-től eltanult hátsókerék-kormányzásnak köszönhet az autó.

Ekkora autóhoz nem csak motor, de fékek is szükségeltetnek: a karbon-kerámia tárcsákra elöl tíz- (!), hátul hatdugattyús nyergeket szereltek. A nehéz autó 33,7 méteren áll meg, a végsőkig gyötörve az egyedi fejlesztésű, 21-23 colos méretben rendelkezésre álló Pirelli abroncsokat, amelyek nyári, téli, négy évszakos, verseny- és terepkivitelben (!) egyaránt kaphatók.

Minden várakozást felülmúl a Lamborghini terepjárója 41

Utóbbinak az Off-road csomag megrendelésekor van értelme; ehhez nem csak masszívabb lökhárítók és fenéklemez-védelem társul, hanem két új üzemmód: a Terra (föld) és a Sabbia (homok) is. Ezek a középkonzolon elhelyezett tárcsával választhatók ki.

Alapkivitelben háromszemélyes, lehajtható támlás hátsó padot kap az autó, de felárért kétszemélyes, külön foteles konfiguráció is rendelhető. A csomagtartó lenyűgöző 616 literes, fedele a lökhárító alatti lábmozgatással nyitható.

Az Urus forgalmazása tavasszal kezdődik, európai nettó ára 170 ezer euró, azaz 53,6 millió forint körül indul.

Minden várakozást felülmúl a Lamborghini terepjárója 42

Videókért kattints ide!