Az alkotó valószínűleg odavan a különlegesen nyíló ajtókért, ezért kaphatott az egyedi karosszériaelemeken túl Lamborghini-stílusban felfelé nyíló ajtókat és a sárvédőkkel együtt, előre emelkedő gépháztetőt ez a fehérre pingált Lada Samara. Sikerült egészen átértelmezni az orosz kompakt formáját az új frontrésszel, melyben szinte eltűnnek a fényszórók, valamint a hátsót is egészen kreatívan gondolta tovább. A háromszög alakzatba rendezett lámpák vonalának folytatása lett a két hátsó szárny. A beltér gazdag kárpitozást, sportüléseket és okosított hifit kapott, meg persze menőbb kormányt.
A ’80-es évek közepén jelent meg a Lada Samara, mely nagy előrelépésnek tűnt modern formavilágával, keresztmotoros, elsőkerék-hajtású felépítésével. Erőforrását a Porsche közreműködésével fejlesztették. A modell számos karosszériaváltozatban volt elérhető és hosszas frissítésekkel egészen 2013-ig gyártásban maradt.