1963-ban mutatta be a Porsche legújabb sportkocsiját, melyet akkor még 901-esnek hívtak és aztán kevesebb mint 100 darabot el is készítettek belőle. A franciák azonban már levédették a két szám között lévő nullát az autók típusjelében, ezért a Porsche úgy oldotta meg a jogvitát, hogy egyszerűen lecserélte 1-esre, így született meg a legendás 911. Ahogyan teltek az évek, az egészen korai darabok értéke az egekbe szökkent és távolról sem olyan egyszerű egy 901-est találni, azonban a Porsche Múzeumának épp akadt egy, melyet korábban egy pajtában találtak.

Ennek megfelelően az állapota nemcsak hiányos, hanem erősen romos is, az 57-es sorszámú, 1964 őszén gyártott darab felújításának most értek a végére. 3 éven keresztül dolgoztak a Porsche gyári szakemberei, hogy az autó visszanyerje eredeti formáját, melyet a Porsche Múzeum látogatói is megtekinthetnek december közepétől egészen jövő áprilisig.

A korai Porsche 901-esek és 911-esek motorja 130 lóerős, 2 literes, hathengeres boxer, természetesen léghűtéssel, hozzá négy- vagy ötfokozatú kéziváltó kapcsolódik. A kicsivel több mint 1 tonnás sportkocsi bő 9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.

Újra száguld az egyik legrégebbi Porsche 911-es 1

Újra száguld az egyik legrégebbi Porsche 911-es 31 Újra száguld az egyik legrégebbi Porsche 911-es 32 Újra száguld az egyik legrégebbi Porsche 911-es 33