1954-ben jelent meg a Fiat Turbina tanulmányautó, mellyel az olaszok voltak a másodikok, akik gázturbinás meghajtást építettek autóba. Természetesen a koncepcióból nem lett szériamodell, de igazán figyelemreméltó szerkezetet dobtak össze, hiszen a kocsi 22 ezres fordulatnál adta le 300 lóerős telejsítményét, karosszériájának légellenállási együtthatója pedig rettentően alacsony, 0,14. Az aerodinamikus autó végsebessége körülbelül 250 km/óra. Kétség kívül hihetetlen, amit a Fiat létrehozott bő 60 éve és ezt bizony igazán remek ötlet megidézni egy olyan mai szupersportkocsin, mint a Pagani Huayra.

Természetesen a technika nem változott a Pagani Huayra esetében, de a fényezés és az apró stíluselemek világosan utalnak az öreg Fiatra. A barnás-bordós beütésű karbon test néhol fehér fényezést kapott, de csak épp annyira, hogy a hatvanas években megálmodott vonalak megjelenjenek rajta. Természetesen a beltér is régies gúnyába öltözött a barna bőrrel és a pepita kárpitozással. A látványt arany színű kiegészítők és számos helyen apró olasz zászlók dobják fel. Na, meg a Tempesta csomag aerodinamikai elemei, mint az első lökhárító alsó splittere.

Öreg Fiat előtt tiszteleg a legújabb Pagani 1

Öreg Fiat előtt tiszteleg a legújabb Pagani 31

2012-ben mutatkozott be a Pagani Huayra, melynek egyik különlegessége, hogy a rettenetes menetteljesítmények ellenére nincs szüksége például ordas nagy hátsó szárnyra, cserébe a forma és komoly aktív aerodinamika segíti úton tartani az autót. A Huayra orrán és hátulján két-két darab aktív légterelő mozog egymástól függetlenül, hogy biztosított legyen a tapadás. Motorja a Mercedes-től származik, egész pontosan az AMG-től érkezik a 6 literes, V12-es biturbó, mely a leggyengébb változatban is 730 lóerőt teljesít, ami mellé 1000 Nm nyomatéka van. 3 másodperc körül gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 370 km/óra.