Tovább szűkülhet a Volkswagen konszern dízelmotor-kínálata. A Vezess.hu információi szerint az 1,2 TDI-t követően az 1,6 TDI fog kiesni a palettáról. A lépés az Audi Hungaria Zrt. termékpalettáját is érinti, mivel ez a motor is készül Győrött.
Sokoldalúbb a 2.0 TDI
A változás, amiről a Vezess egy magas rangú győri szakembertől értesült, az autóiparon belül megszokottnak tekinthető. A Volkswagen konszern autóihoz jelenleg kétféle négyhengeres dízelmotor is rendelhető, jóllehet a dízelmotorok iránti igények zöme egyetlen motorral is lefedhető volna. Mivel jelenleg a 2,0 TDI, a haszonjárműveket is beleértve, 75 és 240 lóerő közötti teljesítményfokozatokban érhető el, az 1,6 TDI pedig a 80 és 115 lóerő közötti tartományt fedi le, a kettő közül a nagyobbik megtartása a racionális lépés.
Az 1,6 TDI búcsújának idejét nem ismerjük. A kisebbik négyhengeres TDI kifuttatása többek között a gyártás, a logisztika, az alkatrész-készletezés egyszerűsítésével javíthatja a Volkswagen jövedelmezőségét. Bár igen magas bázisról, de a dízelmotorok iránti igény Európa-szerte csökken. A dízelek iránti kereslet elsősorban a nagy és nehéz aszfaltterepjárókban, a haszonjárművekben és a középkategóriás vagy annál nagyobb személyautókban tűnik stabilnak, lejjebb további visszaszorulásukra számíthatunk, pont azokban az autókban, amelyekhez az 1,6 TDI elérhető.
Mások is meglépték
Egyetlen négyhengeres dízelre redukálni a kínálatot nem lenne szokatlan lépés az autóiparban, mivel a turbófeltöltés és a befecskendezés variálásával sokféle teljesítmény- és nyomatékszint megvalósítható alapjaiban egyféle motorral. Az Opel például az 1,6 CDTI különféle verziót kínálja az Astrához 95 és 160 lóerő között, egy vagy két turbófeltöltővel. A Renault hasonlóan széles, 95-165 lóerős tartományt fed le az egy vagy két turbófeltöltővel szerelt 1,6 dCi-vel, beleértve a könnyű haszonjárműveket is.
Képünkön az 1,6 TDI egy modellfrissítés utáni Golf VII motorterében. Tesztünket itt találjátok az autóról.