Az elmúlt években egyre népszerűbbek a faltól falig üvegtetők, abba azonban mintha senki nem gondolna bele, mi történik akkor, ha egy ilyen autóval nem csak ütközünk, de fejre is állunk.

Senki, kivéve a Hyundai mérnökeit, akik most előrukkoltak a tetőlégzsák prototípusával. A 8 ezredmásodperc alatt kinyíló lufi hatalmas felületet fed le, és fejlesztése során komoly problémát jelentett a helyszűke, hiszen a fejtér az utaskomfort egyik legfontosabb hozzávalója, ha behúzott nyakkal kell utaznunk, inkább lemondunk az életmentő légzsákról. A Hyundai megoldása azonban állítólag elfér az üvegfelület és az árnyékoló között, így nem rabol extra helyet a beltérből.

Jön a napfénytetőlégzsák 1

Ha a prototípussal folytatott kísérletek sikeresek, már 2019 elején forgalomba kerülhetnek az első tetőlégzsákos Hyundai modellek – illetve vélhetően a cég luxusmárkája, a Genesis fog először kapni az új technológiából.