Már 2021-től 4. szintű autonómiára képes modelleket szeretne kínálni vásárlóinak a Kia, derült ki a „Boundless for all” (Határtalan, mindenkinek) új márkairány ismertetéséből. A lényeg a „több mint jármű” koncepciója, amelynek értelmében egy gépkocsi jóval több, mint alkatrészeinek összege – magyarra lefordítva komplett mobilitási szolgáltatásokat kívánnak kínálni, mint manapság mindenki az autóiparban.
A márka stratégiája három központi fogalom körül forog: autonómia, csatlakozás, és elektromosság. Előbbi 4-es szintű önjáró képességekkel felvértezett városi jármű forgalomba hozatalát jelenti 2021-ben, a második keretében 2030-ra minden modelljét teljes körűen integrálja egy egységes kommunikációs hálózatba, 2025-re pedig tizenhat új, fejlett hajtáslánccal szerelt járművet dob piacra, köztük egy vadonatúj üzemanyagcellás modellt 2020-ban.
A tervezett funkciók során a 2018-tól Európában is elérhető WiBLE autómegosztó szolgáltatás teszi teljessé, amelynél nem megvesszük az autót, hanem használati alapon fizetünk érte. Előnye, hogy mindig olyan autóba ülhetünk, amire éppen szükségünk van: kicsibe, tágasba, elektromosba, hibridbe.
A képeinken látható Kia Niro EV elektromos tanulmányautó az elektromos forradalom előszeleként látható a CES szórakoztató elektronikai kiállításon. Az alapkivitelű Niróra épülő modellt villanymotor-specifikus pontokon módosították: eltűnt például a hűtőrács, hiszen nincs rá szükség, viszont megjelent egy aktív gyalogosfigyelmeztető rendszer, amely kamerákkal, alakfelismerő szoftverrel és elöl beépített hangszórókkal riasztja a halk kocsi elé tévelygő gyalogosokat – a célzott hangkibocsátás révén viszont a környezetet nem zavarja. Ugyanezt a célt szolgálja az autó interaktív világítási rendszere.
A hajtáslánc új generációs modellekhez kifejlesztett technológiákat hasznosít. A Li-Ion polimer akkucsomag kapacitása 64 kWh, a villanymotor teljesítménye eléri a 204 lóerőt, a becsült hatótávolság 383 kilométer.
Az utastér letisztult, minimalista és digitális, de nem a látvány, hanem a kezelőfelületek a fontosak: a kormánykerék felületének egy része érintésérzékeny, ezen keresztül simításokkal és egyéb gesztusokkal adhatunk ki parancsokat az audiorendszernek vagy a klímaberendezésnek. Az autó felismeri gazdája arcát és hangját, és miután így belépteti őt a fedélzeti rendszerbe, automatikusan előhívja kedvenc beállításait. Ha ismeretlen személy ül a volán mögé, az autó elővigyázatosságból letiltja számos funkcióját.
A Kia Niro EV másik újdonsága a hangszabályozási rendszer, amely más zenét képes lejátszani elöl és hátul – a kisgyerekes családok imái meghallgattattak! A rendszer a fejtámaszokba beépített 2-2 (összesen 8) hangszóróból áll, amelyek egyrészt zenét játszanak, másrészt zajszűrést biztosítanak.