Remek támpontot jelentenek a biztonság-centrikus vásárlók számára a töréstesztek eredményei, két dolgot azonban nem szabad elfelejteni. Az egyik, hogy évről évre szigorodnak a feltételek, így ami ötcsillagos volt három éve, az ma már talán csak a közepes szintet üti meg. A másik pedig, hogy a fizikai méretek és az energiaelnyelő képesség igenis összefüggenek egymással, így egy ötcsillagos városi kisautó és egy számszerűen azonos eredményt elért nagy szabadidőjármű nem nyújtja, nem is nyújthatja ugyanazt a védelmi szintet.

Ezért amikor a legbiztonságosabb autót keressük, előbb mindig jelöljük ki a szegmenst, és csak utána vizsgálódjunk. Az alábbiakban hat méretosztály legkiválóbb szereplőit találhatjuk meg – azért csak hét, mert sok kategóriában túl kevés autót teszteltek ahhoz, hogy ténylegesen győztest hirdethessenek.

Nagyautók: VW Arteon

Ezek ma a legbiztonságosabb új autók 1

Nagy méretű szabadidőjárművek: Volvo XC60

Ezek ma a legbiztonságosabb új autók 2

Kis méretű szabadidőjárművek: VW T-Roc

Ezek ma a legbiztonságosabb új autók 3

Városi kisautók: VW Polo

Ezek ma a legbiztonságosabb új autók 4

Kompakt buszlimuzinok: Opel Crossland X

Ezek ma a legbiztonságosabb új autók 5

Alsó-középkategória: Subaru XV/Impreza

Ezek ma a legbiztonságosabb új autók 6