Korlátok nélkül – ezt jelenti a Lexus LF-1 Limitless elnevezése. Ez rengeteg mindenre utalhatna, de a gyár konkrét támpontot adott: a hajtáslánc terén nem kötik meg egyelőre a kezüket. Üzemanyagcella, hibrid hajtás vagy benzines, netán valamilyen teljesen vagy részlegesen konnektoros megoldás – minden szóba jöhet egyelőre, ami azt is jelenti, hogy a Lexus (és a Toyota) 2025-re tervezett, teljes körű villamosítási programjának határidejével számolhatunk az esetleges szériamodell megjelenése tekintetében.
Formanyelvből megint újat talált ki a Lexus; ez a mostani irányzat „olvadt Katana” néven fog bevonulni a céges történelemkönyvekbe. Persze a gyakorlatban nem távolodik el nagyon jelenlegi dizájnirányzatától a Lexus: pengeéles törésvonalak és lágyan hullámzó felületek váltogatják egymást.
Ami a karosszériát illeti, a tervezők sportautós arányokra törekedtek. Az autó szabadidőjárműsége ellenére hátsókerék-hajtású, az utastér mélyen ül, lehúzva a tetővonalat (1605 mm), a 22 colos kerekek kilógnak a kasztni alól.
Akármerre indul el a Lexus, az orsó alakú hűtőrács marad. Sőt, továbbfejlődik: az LF-1 esetében mintha a farnál indulna el a maszk körvonala, és úgy húzódik előre. Maga a rács színes, háromdimenziós szerkezet, csillogását krómozás helyett beépített LED világításnak köszönheti, amely felgyulladva üdvözli gazdáját, amint az megérkezik.
Hátul osztott légterelő, kipufogócsőként megformált légkivezető nyílások, a kerékívekbe kapaszkodó lámpatestek, valamint azok felett az ülések fölé húzódó, óriási üvegfelület határozza meg az összképet.
Az utastérben továbbra is érvényesül a szívélyes vendéglátás japán filozófiája, az omotenashi. Az analóg kapcsolókat mozgásérzékelős kezelőszervek váltják, a kijelző minimalista stílusú. Az első utas különösen szellős környezetnek örvend, hátul tágas lábtér (2974 mm tengelytáv) és ülésenként egy-egy multifunkciós érintőképernyő várja az utasokat.
A visszafogott luxus jegyében a faburkolatba fúrt mikroperforációkon át szűrődik ki a színes hangulatvilágítás, a beltér tónusa összecseng a fényezéssel.
Az 5014 mm hosszú LF-1 Limitless természetesen autonóm mobilitási funkciókkal is rendelkezik, de sportosan, kézzel is vezethető; az összes ehhez kapcsolódó kezelőszervet a kormányon helyezték el.
A navigációs rendszer négydimenziós: figyelembe veszi az időt, és a haladás tervezett és valós üteme, illetve a hátralévő út függvényében önállóan pihenőt vagy étkezést javasol, ha úgy látja jónak, és ha kell, akár az asztal- vagy szobafoglalást is elintézi. A rendszer vezérlésére érintésérzékeny kezelőszervek szolgálnak (elöl és hátul egyaránt), de kézírás-felismerés is jutott a kocsiba.
A Lexus LF-1 videóit itt tekintheted meg.