Először 1979-ben, majd húsz évvel ezelőtt is készült nagy teljesítményű verzió a Defenderből. A gyárban már 2014-ben felmerült a V8-as Defender ismételt bevezetésének az ötlete, ám ebből nem lett semmi – többek között azért nem, mert a gyár beszüntette a modell gyártását.
A gondolat csíráját azonban már nem lehetett kiölni a fejekből, és mivel idén (volna) hetvenéves a kultikus modell, a döntéshozók rábólintottak egy különleges hagyományápoló verzióra.
A Defender Works V8 fajtájának valaha létezett legerősebb, leggyorsabb gyári képviselője. Bár a Jaguar Land Rover alkatrészraktárában nyugvó 5.0 V8-as motorok kompresszorosak, itt egy szívó blokkot építettek be. Ez is kiprésel azonban magából 405 lóerőt és 515 Nm nyomatékot – összehasonlításként a gyári Defender utolsó állapotában 122 lóerőt és 360 Nm-t tudott.
Az erőt a szokásos kéziváltó helyett nyolcfokozatú ZF automata erőátviteli egység továbbítja a kerekek felé, a hajtáslánc többi eleme tudomásunk szerint nem változott. Az abroncsok is megőrizték rücskös-bütykös kivitelüket (viszont kifejezetten látványos, 18 colos alufelnire szerelik őket); élmény lehet ezekkel aszfaltra vinni a hegyomlásnyi erőt. Az autó elvileg 5,6 mp alatt gyorsul 96 km/órára, a végsebesség 170 km/óra.
Ehhez már normális futómű és fékek dukálnak, ezért a Land Rover csapata megerősítette azokat. Újak a rugók, a lengéscsillapítók és a kanyarstabilizátorok. Régi viszont a karosszéria: a limitált szériához külön összeválogattak, majd megerősítettek 150 darab elfekvő Defendert.
Az akár kéttónusú színvilág, a LED-es fényszórók, a Windsor bőrbe vont komplett belső tér (beleértve a tetőlemezt), a Recaro ülések mind összhangban állnak az autó exkluzivitásával. A Defender Works V8 kétféle tengelytávval, 90-es és 110-es modellként egyaránt elérhető, az indulóár 150 ezer angol font, azaz 52,5 millió forint.
Ennyi pénzt kevesen fognak az autóra szánni, viszont a V8-as különkiadás apropóján a Land Rover Classic hamarosan piacra dob egy komplett tuningcsomagot, amely az eredeti, gyári dízelmotorhoz kínál teljesítménynövelő készletet, valamint futómű- és fékkomponenseket is tartalmaz. Ebben viszont már komoly üzleti potenciál rejlik.