A jellegzetes körvonalú hűtőmaszk egyre hangsúlyosabbá válik az Infiniti formavilágában; lassan a fényszórók is eltűnnek mellőle, a karosszéria pedig minden extra díszítőelemét elveszíti – ha hihetünk a Q Inspiration Conceptnek, hamarosan ezt a markáns, bár némileg aránytalanná torzult formanyelvet beszélik a japán-amerikai luxusmárka típusai.
Az Infiniti Q Inspiration Concept mégsem ezért olyan fontos, hanem a változó sűrítésű VC-Turbo benzinmotor alkalmazása, valamint a különleges kezelőfelületi koncepció bemutatása miatt.
Utóbbi meditatív-regeneratív üzemmódba kapcsolható, elősegítve az utasok stresszmentesítését; közben biometriai méréseket is végez rajtuk a rendszer. De mivel a XXI. század nem csak a belső béke megleléséről szól, minden üléshez egyedileg vezérelhető érintőképernyő került.
Ami a hajtásláncot illeti, annak sűrítése 8:1 és 14:1 között változik fokozatmentesen; a turbót közvetlenül a hengerfejbe integrált leömlőre szerelték. A gyár szerint egy V6-os benzinmotor teljesítményét és egy négyhengeres dízel nyomatékát tudja.
Az autó alaphelyzetben elsőkerék-hajtásúként viselkedik, de igény szerint hátra is juttat nyomatékot. A kardántengelyt viszont a padló alatt vezették el, így nincs alagút, ami akadályozná a szabad mozgást a beltérben. A hátsó ajtók egyébként hátrafelé nyílnak, B-oszlop nincs, így tényleg jól el lehet férni.
A műszerfalat egy kabazakura nevű fából nyert, matt lakkozású panel borítja, az ülések a klasszikus klubfoteleket idéző steppelést kaptak, de számos egyéb felületet is bőr borít, méghozzá váltakozóan fehér, fekete vagy narancs színben. Az ajtózsebeket selyemszálakkal átfont papírrostok borítják, mert japán.
Érdekes folyománya a négyhengeres motornak, hogy kisebb külső méretei miatt átszerkeszthették az autó arányait: rövidebb lett a motortér, előrébb költöztek az A-oszlopok. Így javult a helykínálat, viszont csorbult az a sportos arányú megjelenés, amelyre a prémium szegmensben a legtöbb szereplő törekszik.
Az autót a Nissan ProPilot autonóm rendszerével is felszerelték, amely képes bizonyos (közelebbről nem meghatározott) funkciókat átvenni a sofőrtől.
Videón is megnéznéd az autót? Kattints ide!