Tavaly 1,8 százalékkal visszaestek az újautó-eladások a nyugati világ legnagyobb autópiacán, ez azonban ne tévesszen meg senkit: az Automotive News statisztikái szerint a legutóbbi mínuszos évhez, 2009-hez képest 65 százalékkal több autó talált tavaly gazdára.
A nagy különbség, hogy milyen kategóriájú autókról van szó: 2009-ben a Toyota Camry a második legnépszerűbb gépkocsi volt, 2017-ben pedig csak a hatodik. És bár továbbra is a Camry vezeti a személygépkocsi-eladásokat, a modellváltás ellenére csökkent iránta az érdeklődés – ha nem is olyan mértékben, mint a Honda Accord vagy a Toyota Corolla iránt.
Nincs ilyen gond a pickupokkal: 2017 decemberében például kétszer annyi fogyott belőlük, mint személyautókból. Ők vezetik az eladási listákat, de nézzük csak meg: nem egy-egy modellről van szó, mint a személygépkocsiknál, hanem típuscsaládokról, amelyek többféle méretosztályt is lefednek.
Azt is érdekes megnézni, hogy amikor nem hazai gyártású pickupot vásárolnak Amerikában, akkor a japánokat preferálják: három Toyota, három Honda és egy Nissan szerepel a listán.