Gőzerővel épülő a járműipari tesztpálya Zalaegerszegen. Az MTI fotósát beengedték a helyszínre, ahol számos fotót készített. A 250 hektáros területen 40 milliárd forintból épülő tesztpályán az önjáró és elektromos autókat tudják majd tesztelni hazai és külföldi gépjárműfejlesztők.
A 250 hektáros területen 40 milliárd forintból épülő tesztpályán az önjáró és elektromos autókat tudják majd tesztelni hazai és külföldi gépjárműfejlesztők.MTI Fotó: Varga György
A 250 hektáros területen 40 milliárd forintból épülő tesztpályán az önjáró és elektromos autókat tudják majd tesztelni hazai és külföldi gépjárműfejlesztők.MTI Fotó: Varga György
Fotó megosztása:
Zalaegerszeg, 2018. január 25.
Az épülő járműipari tesztpálya leendő főépülete Zalaegerszegen 2018. január 25-én. A 250 hektáros területen 40 milliárd forintból épülő tesztpályán az önjáró és elektromos autókat tudják majd tesztelni hazai és külföldi gépjárműfejlesztők.
MTI Fotó: Varga György
Zalaegerszeg, 2018. január 25.
Az épülő járműipari tesztpálya leendő főépülete Zalaegerszegen 2018. január 25-én. A 250 hektáros területen 40 milliárd forintból épülő tesztpályán az önjáró és elektromos autókat tudják majd tesztelni hazai és külföldi gépjárműfejlesztők.
MTI Fotó: Varga György
Fotó megosztása:
Mint a korábbi, pályát üzemeltető cég műszaki vezetőjével készült interjúnkból kiderül, a városi környezet szimuláláshoz valódi építőanyagból falak épülnek. A külvárost imitáló részén ipari jellegű, fémből vagy hullámlemezből, a belvárosi részben sok üvegfelület lesz, a klasszikus lakóövezetet megjelenítő városrészben pedig klasszikus lakóházak. Az épületek között sok különféle út, kereszteződés, útjel, járda és lámpa lesz. Dombokat és síneket is építenek.
Hamar Zoltán azt is elmondta, hogy az önvezető autósnak nevezett pályát részben használják majd önvezető autók tesztelésére, de pár év múlva robotfelnőttek és robotgyerekek közlekednek majd rajta.
A teljes interjút erre a linkre kattintva olvashatja el.