10,5 millió gépkocsit fogunk gyártani a 2017-es naptári évben – ígérte a Toyota még decemberben. A jóslat nem teljesült be, de ha sikerül, akkor sem tudtak volna fordítani az éves presztízsharc végeredményén.
Miután ugyanis félévkor a mezőny élére lépett, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség 10,61 millió eladott autóval zárta az évet, szemben a Toyota 10,38 milliójával. Carlos Ghosn jó lóra tett, amikor fuzionálta a Mitsubishit (a Nissan 5,82 millió, a Renault 3,76 millió, a Mitsubishi 1,03 millió autót adott el), a japán-francia birodalom az év végi hajrában is le tudta hagyni a tízmilliós eladási álomhatárt annak idején elsőként átlépő Toyotát.
Egyikük sem bírt azonban a Volkswagen-csoporttal: Wolfsburg és leányvállalatai 4,3 százalékos növekedést értek el tavaly, és ezzel minden eddiginél több, 10,74 millió autót adtak el. Magabiztosan őrzi tehát a konszern első helyét, bár Carlos Ghosn szerint humbug az egész: ha a VW nem számítaná bele az eladásokba a nehéz haszonjárművek forgalmát, a Renault-Nissan-Mitsubishi konglomerátumé volna a korona.
A Volkswagen ezek nélkül 10,53 millión áll, míg a Toyota a Hino Motors nehéz haszonjárművei nélkül 10,2 milliós eladásokról számolhatna be.