A koreai autógyár a világon elsőként kombinálta a 4. szintű autonóm mobilitási technológiákat hidrogén üzemanyagcellás üzemmel: a Hyundai Nexo a napokban fennakadások nélkül tette meg a Szöul és a téli olimpiának otthont adó Phjongcshang közötti 190 kilométeres távolságot.
A korábbi tesztekkel ellentétben most sem az útvonalat, sem a sebességet nem korlátozták: a márciustól kapható Hyundai Nexo egy példánya az országban maximálisan megengedett 110 km/óra sebességgel haladt végig egy teljes autópálya-szakaszon.
A járművek önállóan követték a forgalom változó ritmusát, sávot váltottak, előzéseket hajtottak végre, és még fizetőkapun is áthaladtak.
A bemutató során használt Hyundai Nexo csupán annyiban különbözik a hamarosan forgalomba kerülő típustól, hogy kívül szenzorokat, lézeres radarokat és egyéb olyan berendezéseket aggattak rá, amelyek például akkor is képesek pontosan meghatározni a jármű helyzetét, ha nem lehetséges műholdas vétel (például alagútban).
A Hyundai Nexo új generációs üzemanyagcellás hajtáslánca egy feltöltéssel 800 kilométert képes megtenni. A rendszer termikus hatásfoka világelső 60% (egy kb. nagyon takarékos benzinmotor másfélszerese), a hajtáslánc a fejlesztők szerint ugyanolyan megbízható és tartós, mint a belső égésű erőforrások.
Az 5G mobil adatátviteli technológiával felszerelt Nexo fedélzetéről távvezérelhetők a felhasználó otthonában található okosberendezések, a fűtéstől a riasztón át a világításig. Emellett hangvezérelt információs központ, az utasok egészségi állapotát felügyelő (vérnyomást és egyéb paramétereket mérő) érzékelőcsokor, továbbá aktív zajcsökkentés és hangterápiás funkcionalitás is helyet kapott az autóban.
A Hyundai rohamléptekkel fejleszti négyes szintű autonóm mobilitási technológiáit: 2021-re egyes kijelölt „intelligens városokban” tennél elérhetővé az önjáró közlekedést, 2030-ra pedig készen áll a megoldások globális bevezetésére.