Negyvenöt fok, tudjuk, egyenlő szárú derékszögű háromszög átfogója, meg minden. Nem egy nagy durranás, gondolnád, de ülj be egyszer egy autóba, és kezdj el felkapaszkodni egy emelkedőn, és hirtelen rájössz, hogy a 45 messze túl van mindenen, aminek az ember akár gyalog szívesen nekivágna.
A Range Rover persze nekivágott, mert Range Rover. Fogták a Jaguar Panasonic Racing egyik helyi versenyzőjét, Ho-Pin Tungot, beültették egy Range Rover Sport PHEV modellbe (miért nem SVR-be? Hát mert most nem a kompresszoros benzines, hanem a zöld hibrid az újdonság meg a divat, főleg, ha a mennybe akar felmenni az ember.)
A videóról úgy tűnik, gyerekjáték volt a futam (a kábelek, amiket a lépcsősor fölött kifeszítve látsz, nem vontattak, nem tehermentesítettek, csupán egy egyirányúsított kuplunghoz csatlakoztak: ha elkezdett volna visszagurulni a kocsi, megfékezték volna), de az előkészületek során készített film rávilágít a problémákra: hogy konkrétan semmit nem lát az ember, hogy az autó legszívesebben oldalra meg vissza menne, nem előre, és hogy mindenki, aki kicsit is ismeri az utat, egy véleményen volt: képtelenség megcsinálni, és ha hibázik, belehal a pilóta.
Talán ezért volt, hogy Ho-Pin Tung nem hibázott, hanem a 99 kanyarból álló szerpentin után autójával megmászta a 999 lépcsőfokot (reméljük, nem tették teljesen tönkre), és feljutott a Mennyek kapujához. Hogy hogyan csinálta, és hogy készültek fel az egész őrületre, arról itt nézhetsz meg filmeket.