Hamarosan megérkezik az új generációs Ford Focus és ezzel együtt a legsportosabb verzió, az RS is nyugdíjba vonul egy időre. Természetesen, ahogyan az ilyen modelleknél szokás, nem csak úgy lezárják a gyártást, hanem utoljára bedobnak minden földi jót, ez lett most a csupán 50 példányban készülő, narancssárga színűre fényezett Heritage Edition. Ezzel a kompakt elődmodell, az Escort 50. születésnapját ünneplik. Bár nem tűnik fel túl nagy változás a messziről látható új árnyalatot leszámítva, a lemezek alatt azért történt egy-két érdekes változás.

A Ford Focus RS hajtáslánca igazán egyedülálló a kategóriában, 2,3 literes turbós, négyhengeres motorjához összkerékhajtás társul, melyben elektronikusan vezérelt kuplungok osztják szét a nyomatékot, így képes tetszőleges arányban kiagadolni a hajtást. Egyik leglátványosabb módja ennek a Drift program, melyben az összkerekes Focus is képes egész természetesen kilinccsel előre haladni. A limitált szériás Focus RS-be ráadásul Quaife önzáró differenciálmű kerül, ami jobb vezethetőséget sejtet. Motorját pedig a Moutune veszi kezelésbe, így a 350 helyett 375 lóerőre nő a teljesítmény, a nyomatéka 470-ről 510 Nm-re ugrik.

A kis darabszámú Focus RS-re sem csaphat le bárki, kizárólag az angol piacon értékesítik majd a modellt.

375 lóerővel búcsúzik a Ford Focus RS 1