A Drive-E motorok moduláris szerkezetét felhasználó, de négy helyett csak háromhengeres, kettő helyett másfél literes benzinmotort vezet be a Volvo. A régóta ígért kis motor az első háromhengeres a márka történetében. T3 néven hozzák forgalomba, ami logikusan azt jelenti, hogy bevezetésével nyugdíjba vonul az azonos nevű kétliteres, négyhengeres benzinmotor. Az új blokk adatairól egyelőre nem adott közre információt a Volvo; a program 2014-es meghirdetésekor „akár 180 lóerős” teljesítményről beszéltek.
A háromhengeres T3-mal párhuzamosan két további motorral bővül az XC40 palettája: a D3 dízel 150, a T4 benzines 190 lóerős. A másfél literes motor egyelőre kéziváltóval társítható, de később a nyolcfokozatú automatát is megkaphatja, sőt, plug-in hibrid verziót is készítenek majd belőle.