Élje túl az autót – ez volt az ukáz az első generációs Toyota hibrid, a Prius fejlesztésekor. Ez többé-kevésbé sikerült is a mérnököknek, a statisztikák szerint az eredeti szériából eladott autók hatoda tizenöt év után is vígan működött. Csakhogy egy tizenöt éves autó már nem minden piacon szalonképes, a bontóban viszont nem fogadják szívesen az akkukat – a kérdés tehát fennáll: mi legyen a nikkel-metál hidrid cellákkal?

Nem mennek szemétbe a hibrid autók elhasznált akkujai 1

A Toyota egy japán energetikai szakértővel, a Chubu Electric Power vállalattal együttműködésben olyan rendszereket tervez és hamarosan meg is épít, amelyek bátran használhatók a megújuló elektromos energia (nap-, szél-, vízenergia stb.) rövid távú tárolására, legyen szó akár a költségek, akár a fogyasztás eloszlásának optimalizálásáról.

A két cég még idén megkezdi az energiatároló rendszerek tesztjeit, majd a tervek szerint 2020-ban belekezdenek egy 10 000 kW-os központ létrehozásába. Az első körben NiMH akkukat építenek be, de idővel érkeznek majd a modern Li-Ion darabok is.

Nem mennek szemétbe a hibrid autók elhasznált akkujai 11

A Toyota és a Chubu Electric Power már arra is gondolt, hogy egyszer a hibrid akkuk is bemondják az unalmast, és megkezdték a felkészülést ezek hulladékhasznosítására.

A Toyota már működtet egy hasonló, bár kisebb szabású energiatároló rendszert az észak-amerikai Yellowstone Nemzeti Parkban.