3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 290 km/óra – ez két tized másodperccel, illetve tíz kilométer/órával jobb, mint amit eddig tudott a modell.

Látványosan búcsúzik a legdurvább utcai Lotus 1

De nem ebben a legügyesebb a 3-Eleven hattyúdalaként színre vitt 430-as, hanem hogy kerek két másodpercet ver rá elődjére a Lotus hetheli tesztpályáján – 1 perc 24 másodperces köridejével minden eddigi utcai Lotusnál, még a Exige Cup 430-nál (1 perc 24,8 mp) is.

A sajtolt-ragasztott aluvázra illesztett szénszálas panelekből építkező autó öt kilót fogyott a 2015-ben bevezetett alapmodellhez képest, így száraz tömege ma már csupán 920 kiló, így a kompresszoros 3.5 V6-os motornak tényleg nincs nehéz dolga a mozgatásával.

Látványosan búcsúzik a legdurvább utcai Lotus 11

Hogy a súlycsökkentésnek nyomatékot adjanak, újratervezték a karosszéria borítólemezeit, több helyen nyersen hagyták a karbonlemezeket. És ha már belenyúltak a külsőbe, 50 mm-rel magasabbra szerelték a hatalmas hátsó szárnyat, módosították a zárólemezeit, valamint új első és hátsó légterelőket építettek be, amelyek a teljesen sík padlólemezzel és a funkcionális diffúzorral együtt végsebességnél a korábbi 221 helyett 265 kg-mal szorítja a talajhoz az autót.

Látványosan búcsúzik a legdurvább utcai Lotus 12

Emellett részlegesen önzáró Torsen differenciálművet, állítható Öhlins lengéscsillapítókat és szintén szabályozható Eibach kanyarstabilizátorokat építenek be. A fékek az AP Racing gyártmányai. A kipörgésgátló hat fokozatban szabályozható, a választható fényes vagy selyemfényű fekete felnikre szerelt Michelin Cup 2 abroncsokkal (elöl 225/40 ZR18, hátul 275/35 ZR19 méretben) akár 1,5 g kanyargyorsulásra képes az autó.

Látványosan búcsúzik a legdurvább utcai Lotus 13

A búcsúszéria mindössze húsz példányból áll, Nagy-Britanniában bruttó 102 ezer fontért (kb. 42,5 millió Ft) kínálják majd, azaz 20 százalékkal drágább az alapkivitelű, 410 lóerős 3-Elevennél.