A Volkswagen városi szabadidőjárművének 2014-es előtanulmánya, a T-Roc Concept kivehető targatetőt kapott. A szériamodellről végül lehagyták ezt a geget, de a jelek szerint csak azért, hogy (a nyitóképünk tanúsága szerint) teljes értékű kabrióval színesíthessék a palettát.
A nagy hírt maga Dr. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója jelentette be annak kapcsán, hogy meghirdették a márka szabadidőjármű-nagyhatalommá való fejlesztésének programját. 2020-ra húsz globális SUV-t kínál majd a gyár, teljes eladásainak 40 százalékát fogják kitenni a crossoverek.
A kabrió modell az osnabrücki üzemben készül majd, ott, ahol 2009-ig a Karmann építette csodálatos kabrióit – hogy a Volkswagennél maradjunk, a Bogár, a Golf I, III és IV kabriókat, valamint a Karmann Ghiát. Jelenleg a VW Tiguan és rokona, a Porsche Cayman készül itt, a gyárat 80 millió eurós beruházással készítik fel a váltásra.