Minden eddiginél szélesebb motorválasztéka lesz a harmadik generációs X3-as BMW-nek, hiszen a megszokott négy- és hathengeres motorok mellett konnektorról tölthető hibrid és teljesen elektromos hajtású változat is érkezik, de pletykálnak X3 M-ről is. Az Alpina XD3 azoknak kínál megoldást, akik dízelmotorral szeretnének bőséges teljesítményt a bajorok közepes szabadidő-autójában.

Alig változtattak az autó külsején, csupán a szögletesebb első splitter és az alapáron 20 colos, de felár ellenében 22-es, könnyített, rengeteg küllős alufelnik, valamint a négy kipufogóvég jelentik a nagyobb változást a kiindulási alapot adó BMW X3-hoz képest. A belteret mindenhol finom bőr borítja és a hagyományokhoz hűen a műsszeregység számlapja kék hátterű. Ám a mai digitális óracsoporttal az is megoldható, hogy a megszokott formában jelenjenek meg a virtuális számok és mutatók.

Négy turbót kapott az Alpina X3-asa 1

Négy turbót kapott az Alpina X3-asa 19

A motorháztető alatt 3 literes dízelmotor dolgozik, melyre négy turbófeltöltőt akasztottak, így a teljesítménye 4000 és 5000 között 388 lóerő, maximális nyomatéka pedig 770 Nm. Álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a száguldás vége 266-nál van.

Az Alpina XD3-ast már az újabb, sokkal inkább reális WLTP nevű mérési ciklus szerint mérték és így 9 literes átlagfogyasztást adtak meg, valamitn 238 grammos kilométerenkénti károsanyag-kibocsátást. A már megszokott 8 sebességes ZF automata váltó maradt az autóban, az xDrive összkerékhajtást azonban az Alpina sportosabb arculatának megfelelőre hangolták át.