A második generációs Peugeot 3008-as bevezetése óta számos díjban és elismerésben részesült, ezek közül a legtekintélyesebb az Év Autója cím, amelyet (az 504-es, a 405-ös, a 307-es és a 308-as után) ötödik Peugeot-ként hódított el, és amelynek közel több mint fél évszázados története során most először fordult elő, hogy nem klasszikus személygépkocsi, hanem szabadidőjármű bizonyult méltónak az elismerésre.
És ha már itt tartunk, maradjunk még két gondolat erejéig a díjaknál: a Peugeot 3008-ast a legjobb szabadidőjárműnek választották meg az Év női autója szavazáson; a különleges ergonómiájú Peugeot i-Cockpit kezelőfelület pedig elnyerte a világ egyik legrangosabb ipari formatervezési elismerését: az IF Design díjat.
De nem azért vagyunk itt, hogy a Peugeot több tucatnyi nemzetközi elismerését elemezzük, hanem hogy eláruljunk róla öt olyan dolgot, amivel nem biztos, hogy tisztában voltál.
Gondolkodtál már, vajon miért tűnik a Peugeot 3008 sportosabbnak, erőteljesebbnek, magabiztosabbnak, mint a legtöbb kompakt crossover? A válaszért vissza kell utaznunk 2011-be: ekkor mutatta be a Peugeot azt a HX1 tanulmányautót, amely a világon elsőként teremtett összhangot a tágas belső tér és a sportautós dizájn között. A mindössze 1373 mm magas (!) buszlimuzin valóságos versenyautónak tűnt kategóriatársai között, 300 lóerős hibrid hajtásláncával pedig úgy is viselkedett. Ennek az autónak a formai megoldásai – mindenekelőtt az oldalfal dinamikus rajzolata – és személyisége keltek életre a 3008-ban.
Gondolkodtál már, vajon miért tűnik a Peugeot 3008 sportosabbnak, erőteljesebbnek, magabiztosabbnak, mint a legtöbb kompakt crossover? A válaszért vissza kell utaznunk 2011-be: ekkor mutatta be a Peugeot azt a HX1 tanulmányautót, amely a világon elsőként teremtett összhangot a tágas belső tér és a sportautós dizájn között. A mindössze 1373 mm magas (!) buszlimuzin valóságos versenyautónak tűnt kategóriatársai között, 300 lóerős hibrid hajtásláncával pedig úgy is viselkedett. Ennek az autónak a formai megoldásai – mindenekelőtt az oldalfal dinamikus rajzolata – és személyisége keltek életre a 3008-ban.
Fotó megosztása:
A Peugeot Advanced Grip Control rendszere régóta segíti már át az autósokat az olyan, rossz tapadású útszakaszokon, ahol más márkák képviselői tehetetlennek bizonyulnak. Ez a fejlett fékvezérlő rendszer most egy olyan, vadonatúj funkcióval egészült ki, amivel rendszerint csak valódi terepjáróknál, illetve prémium szabadidőjárműveknél találkozunk: az ereszkedés-szabályozó funkciót bekapcsolva az autó rendkívül lassan, 3 km/óra sebességgel araszol le a meredek lejtőkön, anélkül, hogy a vezetőnek a fékpedálra kellene lépnie.
A Peugeot Advanced Grip Control rendszere régóta segíti már át az autósokat az olyan, rossz tapadású útszakaszokon, ahol más márkák képviselői tehetetlennek bizonyulnak. Ez a fejlett fékvezérlő rendszer most egy olyan, vadonatúj funkcióval egészült ki, amivel rendszerint csak valódi terepjáróknál, illetve prémium szabadidőjárműveknél találkozunk: az ereszkedés-szabályozó funkciót bekapcsolva az autó rendkívül lassan, 3 km/óra sebességgel araszol le a meredek lejtőkön, anélkül, hogy a vezetőnek a fékpedálra kellene lépnie.
Fotó megosztása:
Parfümadagoló az utastérben? Ez a találmány ma már világszerte létjogosultságot nyert. A Peugeot azonban hamisítatlan francia márka lévén különös igényességgel fordult a kérdéshez: parfümkompozícióinak megtervezésére azt az Antoine Lie-t kérte fel, aki olyan világhírű luxusmárkáknak komponált már illatot, mint a Calvin Klein, az Ermenegildo Zegna, a Giorgio Armani vagy a Versace.
Parfümadagoló az utastérben? Ez a találmány ma már világszerte létjogosultságot nyert. A Peugeot azonban hamisítatlan francia márka lévén különös igényességgel fordult a kérdéshez: parfümkompozícióinak megtervezésére azt az Antoine Lie-t kérte fel, aki olyan világhírű luxusmárkáknak komponált már illatot, mint a Calvin Klein, az Ermenegildo Zegna, a Giorgio Armani vagy a Versace.
Fotó megosztása:
Napjainkban az autógyártók is kezdik felismerni, hogy az embereknek nem feltétlenül gépkocsira, hanem komplex közlekedési megoldásra van szükségük. Számos tanulmányautóban láthattunk már kiemelhető elektromos robogót vagy hasonló, rövid távú közlekedési eszközt, amivel például a parkoló és a munkahely közötti távot tehetjük meg gyorsan és kényelmesen, ám a Peugeot 3008 a legelső olyan szériamodell, amelyhez valóban meg is vásárolhatók ezek az összecsukható járművek: az e-Kick elektromos roller és az e-Bike villanykerékpár használaton kívül biztonságosan rögzíthető a 3008 csomagterében, sőt, egy csatlakozón keresztül járó motornál még akkumulátoruk is töltődik.
Napjainkban az autógyártók is kezdik felismerni, hogy az embereknek nem feltétlenül gépkocsira, hanem komplex közlekedési megoldásra van szükségük. Számos tanulmányautóban láthattunk már kiemelhető elektromos robogót vagy hasonló, rövid távú közlekedési eszközt, amivel például a parkoló és a munkahely közötti távot tehetjük meg gyorsan és kényelmesen, ám a Peugeot 3008 a legelső olyan szériamodell, amelyhez valóban meg is vásárolhatók ezek az összecsukható járművek: az e-Kick elektromos roller és az e-Bike villanykerékpár használaton kívül biztonságosan rögzíthető a 3008 csomagterében, sőt, egy csatlakozón keresztül járó motornál még akkumulátoruk is töltődik.
Fotó megosztása:
A Peugeot 3008 a legelső autó a világon, amelynek audiorendszerét a Focal tervezte. A világhírű francia audiomárka nevéhez jó néhány innováció és számtalan nemzetközi szakmai díj fűződik; high end otthoni hangszóróikkal szerzett, közel negyven éves tapasztalatukat először a Peugeot 3008 tízhangszórós, 515 wattos csúcshifije révén élvezhetjük út közben.
A Peugeot 3008 a legelső autó a világon, amelynek audiorendszerét a Focal tervezte. A világhírű francia audiomárka nevéhez jó néhány innováció és számtalan nemzetközi szakmai díj fűződik; high end otthoni hangszóróikkal szerzett, közel negyven éves tapasztalatukat először a Peugeot 3008 tízhangszórós, 515 wattos csúcshifije révén élvezhetjük út közben.
Fotó megosztása:
A Peugeot Advanced Grip Control rendszere régóta segíti már át az autósokat az olyan, rossz tapadású útszakaszokon, ahol más márkák képviselői tehetetlennek bizonyulnak. Ez a fejlett fékvezérlő rendszer most egy olyan, vadonatúj funkcióval egészült ki, amivel rendszerint csak valódi terepjáróknál, illetve prémium szabadidőjárműveknél találkozunk: az ereszkedés-szabályozó funkciót bekapcsolva az autó rendkívül lassan, 3 km/óra sebességgel araszol le a meredek lejtőkön, anélkül, hogy a vezetőnek a fékpedálra kellene lépnie.
Napjainkban az autógyártók is kezdik felismerni, hogy az embereknek nem feltétlenül gépkocsira, hanem komplex közlekedési megoldásra van szükségük. Számos tanulmányautóban láthattunk már kiemelhető elektromos robogót vagy hasonló, rövid távú közlekedési eszközt, amivel például a parkoló és a munkahely közötti távot tehetjük meg gyorsan és kényelmesen, ám a Peugeot 3008 a legelső olyan szériamodell, amelyhez valóban meg is vásárolhatók ezek az összecsukható járművek: az e-Kick elektromos roller és az e-Bike villanykerékpár használaton kívül biztonságosan rögzíthető a 3008 csomagterében, sőt, egy csatlakozón keresztül járó motornál még akkumulátoruk is töltődik.
A Peugeot 3008 a legelső autó a világon, amelynek audiorendszerét a Focal tervezte. A világhírű francia audiomárka nevéhez jó néhány innováció és számtalan nemzetközi szakmai díj fűződik; high end otthoni hangszóróikkal szerzett, közel negyvenéves tapasztalatukat először a Peugeot 3008 tíz hangszórós, 515 wattos csúcshifije révén élvezhetjük út közben.
Parfümadagoló az utastérben? Ez a találmány ma már világszerte létjogosultságot nyert. A Peugeot azonban hamisítatlan francia márka lévén különös igényességgel fordult a kérdéshez: parfümkompozícióinak megtervezésére azt az Antoine Lie-t kérte fel, aki olyan világhírű luxusmárkáknak komponált már illatot, mint a Calvin Klein, az Ermenegildo Zegna, a Giorgio Armani vagy a Versace.