Bár sorra érkeznek az elektromos meghajtású autók a piacra, az Audi is a Genfi Autószalonon mutatta meg először – igaz, kicsit álcázva – az e-tron nevű, kizárólag villanyos hajtással kapható SUV-t, azért nem tett le a jelenlegi hajtásláncok fejlesztéséről sem. Egészen új oldalról közelítették meg a témát, így nem csupán az erőforrásokat, de magát az üzemanyagot is igyekeznek környezetbarátabbá tenni, ezért megújuló energiából állítanak elő e-üzemanyagokat.
Az Audi partnereival együtt most először állított elő nagyobb mennyiségben szintetikus benzint, ez egész pontosan hatvan litert jelent, ami épp megtölt egy átlagos méretű üzemanyagtankot. Az e-üzemanyagok előállításában a Global Bioenergies S.A. vállalat van az ingolstadiak segítségére. Az Audi e-benzinjét biomasszából állítják elő és tulajdonképpen folyékony izooktánról van szó, melyekt két lépésben állítanak elő. Első körben gáz halmazállapotú izobutént (C4H8) fejleszt, majd ezt alakítják tovább izooktánná (C8H18), mindezt hidrogén segítségével.
Az így keletkezett e-benzin kéntől és benzoltól mentes, így alacsony károsanyag-kibocsátással jár az égése. Már tesztmotorokban vizsgálja az Audi mérnökcsapata az e-üzemanyagot, amivel növelhető a sűrítési arány, ezzel együtt a motor hatásfoka.
Természetesen a gázolajjal is foglalkoznak, az e-dízelhez az alapanyagot például víz és szén-dioxid szolgáltatta. Az eredmény a Blue Crude volt, amit Audi e-dízellé finomítottak. Az Audi már javában tervezi a további fejlesztést és az új üzemanyag termelésének szervezése is folyamatban van.
2013 óta kínál az Audi megújuló forrásokból származó e-gázt, ami részint saját üzeméből származik és a normál gázár ellenében juthatnak hozzá különböző töltőállomásokon az autósok.