Howard Carpenter Marmon (1876-1943) amerikai autómérnök és feltaláló, az elsők között alkalmazott a visszapillantó tükröt és épített alumínium karosszériás autókat, ő tervezett először együléses (monoposto) versenyautót (Marmon Wasp, 1911), illetve neki tulajdonítják a világ első V16-os motorjának a megszerkesztését.

Negyedmilliárdos autó, amiről soha nem hallottál 1

A róla elnevezett autógyár 1902-ben kezdte meg működését; a családi vállalkozás az azt megelőző ötven évben malomipari berendezéseket gyártott. Egészen 1933-ig működtek, mint kifejezetten jó minőségű, nagysebességű, jó ár-érték arányú luxusautók gyártói.

A 8,0 literes, V16-os motorral (alumínium blokk, acél perselyek) szerelt Marmon Sixteen az imént említett alumínium építésmódnak köszönhetően könnyebb volt vetélytársainál; a 200 lóerős autó állítólag könnyedén legyorsult egy nála háromszor drágább Duesenberg J modellt.

Negyedmilliárdos autó, amiről soha nem hallottál 21

Az 1931 és 1933 között gyártott autóból csupán hetvenöt példány maradt fenn; a különösen kecses, LeBaron karosszériás sportkupé felépítményből mindössze hat darab létezéséről tudunk. Ilyen volt a most kalapács alá került autó is, amely hosszú élete során számtalanszor cserélt gazdát, ám szerencsére mindig szakértő, szerető kezek gondozták. 2002-ben a világ első számú Marmon-szakértőjének útmutatásai szerint, teljes körűen felújították.

Negyedmilliárdos autó, amiről soha nem hallottál 22

Az árverés szervezői eredetileg 700 ezer dollár körüli bevételre számítottak, ám végül két reménybeli vásárló hatalmas párbajba kezdett a kocsiért. Röpködtek a licitek, és végül egymillió-ötvenezer dollárnál, azaz 266 millió forintnál sújtott le a kalapács.