Nagyautós technológiák a Ford városi méregzsákjában
A tavaly év végén bemutatott Fiesta ST számos olyan megoldást hozott a piacra, ami nem volt szokás ebben a szegmensben. Ezekről írt most részletesebben a Ford.
Háromhengeres turbómotor hengerlekapcsolással, kötött beszerelésű, programozott tekercselésű csavarrugók, mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű és rajtautomatika: a Ford egészen bizarr technológiai csomagot készített össze az új generációs Fiesta ST-hez. Nézzük meg, melyik mit tud.
Mechanikus sperrdifi A Quaife által szállított részlegesen önzáró differenciálmű feladata elősegíteni a kanyarokból való intenzív kigyorsítást. Az opciós rendszer hangolásakor figyelembe vették, hogy a modell szériában kínál nyomatékvektor-szabályozást, azaz a hajtott kerekek ESP által vezérelt, oldalankénti célzott fékezését.
Választható üzemmódok Elsőként kapott háromállású üzemmódváltót a Fiesta ST; normál, sport és versenyfokozatba állíthatjuk a motorvezérlést, a kormányművet és az ESP-t. Utóbbi teljesen ki is kapcsolható.
Háromhengeres turbómotor 200 LE 6000/percnél, 290 Nm 1600-4000/perc között; 6,5 mp százra, 232 km/óra végsebesség. A motort mégsem ez teszi különlegessé, hanem hogy részterhelésen elaltatja egyik hengerét, így kéthengeresként képes üzemelni!
Rajtautomatika is van a pici sportautóban
Ultra közvetlen szervokormány 12:1 áttételével minden eddiginél közvetlenebb a kormánymű
Kötött beszerelésű hátsó rugók Univerzális egységek helyett bal és jobb oldalra külön-külön rugót fejlesztett ki a Ford, ami kisebb tömeg mellett jobban bírja célzott oldalirányú terheléseket. Emellett úgy állíthatták rendkívül feszesre a kanyarstabilizátort, hogy az állítólag nem ment a rugózási komfort rovására.