Háromhengeres turbómotor hengerlekapcsolással, kötött beszerelésű, programozott tekercselésű  csavarrugók, mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű és rajtautomatika: a Ford egészen bizarr technológiai csomagot készített össze az új generációs Fiesta ST-hez. Nézzük meg, melyik mit tud.

Nagyautós technológiák a Ford városi méregzsákjában 1

Mechanikus sperrdifi
A Quaife által szállított részlegesen önzáró differenciálmű feladata elősegíteni a kanyarokból való intenzív kigyorsítást. Az opciós rendszer hangolásakor figyelembe vették, hogy a modell szériában kínál nyomatékvektor-szabályozást, azaz a hajtott kerekek ESP által vezérelt, oldalankénti célzott fékezését.

Nagyautós technológiák a Ford városi méregzsákjában 2

Választható üzemmódok
Elsőként kapott háromállású üzemmódváltót a Fiesta ST; normál, sport és versenyfokozatba állíthatjuk a motorvezérlést, a kormányművet és az ESP-t. Utóbbi teljesen ki is kapcsolható.

Nagyautós technológiák a Ford városi méregzsákjában 3

Háromhengeres turbómotor
200 LE 6000/percnél, 290 Nm 1600-4000/perc között; 6,5 mp százra, 232 km/óra végsebesség. A motort mégsem ez teszi különlegessé, hanem hogy részterhelésen elaltatja egyik hengerét, így kéthengeresként képes üzemelni!

Nagyautós technológiák a Ford városi méregzsákjában 4

Rajtautomatika is van a pici sportautóban

Nagyautós technológiák a Ford városi méregzsákjában 5

Ultra közvetlen szervokormány
12:1 áttételével minden eddiginél közvetlenebb a kormánymű

Nagyautós technológiák a Ford városi méregzsákjában 6

Kötött beszerelésű hátsó rugók
Univerzális egységek helyett bal és jobb oldalra külön-külön rugót fejlesztett ki a Ford, ami kisebb tömeg mellett jobban bírja célzott oldalirányú terheléseket. Emellett úgy állíthatták rendkívül feszesre a kanyarstabilizátort, hogy az állítólag nem ment a rugózási komfort rovására.