Észak-Amerikában és Európában egyaránt vezeti saját kategóriájának eladásait a Toyota RAV4, de sehol nem olyan villámgyors a fejlődés, mint a szabadidőjárművek között, így biztos lehet benne a cég, hogy a konkurensek komoly erőfeszítéseket tesznek azért, hogy letaszítsák a RAv4-est a trónról.

Az aktuális modellváltás pont ezt hivatott megnehezíteni. Bár semmi konkrétumot nem tudunk az autóval kapcsolatban, a Toyota termékpolitikája alapján az alábbiakra számítunk:

  • TNGA platform – a Priustól az új Aurisig minden ezt a moduláris architektúrát alkalmazza jelenleg; optimalizált tömeg, mély tömegközéppont, fokozott torziós merevség, fejlett vezetőtámogató és alapfokú autonóm mobilitási funkciók jellemzik a platformot.
  • Kétféle hibrid opció – az Auris 122 és 180 lóerős hibrid választéka új lehetőség a piacon. A jelenlegi RAV4 hibrid 196 lóerős, az amerikai Camry már 200 lóerőt tud, a Lexus RC 2,5 literes hibridje viszont 224-et. Van tehát miből válogatni; szerintünk okosabb volna lefelé bővíteni a palettát – ha másért nem, a flottavásárlók kedvéért.
  • Nem lesz dízelmotor – az idei évvel kezdődően minden új modelléből kigyomlálja a dízelmotorokat a Toyota, hangzott az ígéret. Ezen nincs mit magyarázni.
  • Evolúciós dizájn – az Auris majdnem úgy néz ki, mint az előd, csak elegánsabb, áramvonalasabb, kicsit sportosabb és fiatalosabb. Ezt várjuk a RAV4-től is.