A közlemény szerint március közepétől az autókban működő tablet „támadás” gombjának lenyomását követően a rendszer automatikusan a helyszínre küldi az esethez legközelebb lévő három főtaxis autót.

Eközben a diszpécser URH-n felveszi a kapcsolatot a segítséget kérő és segíteni igyekvő sofőrökkel egyaránt, és ha szükséges, a rendőrséget is értesíti.

Korábban a gomb megnyomásával a sofőr a diszpécsertől tudott segítséget kérni, aki az URH-n a helyszínre vezényelte a közelben lévő dolgozókat.

A technikai újdonság mellett a korábbi, URH-n keresztül történő riasztási protokoll is érvényben marad olyan esetekre, ha például valaki ellopja a taxis tabletjét vagy éppen az nem működik, és a sofőrnek hagyományos módon kell segítséget kérnie.

A fejlesztésre azért volt szükség, mert március elején egymás után háromszor is megtámadták a Főtaxinál dolgozó éjszakás taxisofőröket. A cég riasztási rendszerének és a kiérkező kollégáknak köszönhetően egyik esetben sem sérült meg senki – fűzték hozzá.