Mercedes AMG S 63, Alpina B7 xDrive, Jaguar XJR – ezzel le is zárult az 5 méter és 500 lóerő fölötti, nyolchengeres luxuslimuzinok listája. Illetve nem: mostantól egy amerikai versenyző is indul a felső kategória kék szalagjáért.

Betámadja az AMG S 63-at a Cadillac 1

A Cadillac CT6 (5184 x 1880 x 1473 mm; 3109 mm tengelytáv) eddig 265-404 lóerős teljesítménytartományban volt elérhető, ám most gondolt egyet a gyár, és a Cadillac történetének első ikerturbós V8-asát megépítve elkészítette a CT6 V-Sportot, a nagy szedán sportkivitelét.

A 4,2 literes V8-as a gyári becslések szerint 550 lóerős (később rendelhető lesz 500 LE-re korlátozott kivitele is), nyomatéka 850 Nm, amelynek 90 százaléka már 2000/perctől elérhető.

Betámadja az AMG S 63-at a Cadillac 31

A motor valóban modern technológiákat vonultat fel, a hengersorok között elhelyezett turbófeltöltőtől az elektronikus vezérlésű megkerülő szelepen át a dupla vizes töltőlevegő-hűtőig; a közvetlen befecskendezéstől a kétoldali változó szelepvezérlésig, a hengerlekapcsolástól a változó szállítású olajszivattyúig.

A kézzel épített motorhoz 10 fokozatú automata váltó csatlakozik.

Az autó persze nem csak a motorból áll: 20 colos felnik öblében 19 colos tárcsákat harapnak a Brembo dugattyúk, a hátsó kerekek között mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű osztja el a nyomatékot, a kormánymű és a változó csillapítás hangolását módosították.

Betámadja az AMG S 63-at a Cadillac 32

Az autó kapcsolható versenypálya üzemmódjában minden beállítás megváltozik, az aktív hátsókerék-kormányzástól kezdve az összkerékhajtás nyomatékelosztásáig, a kipufogószelepek szabályozásától a kipörgésgátló beállításáig.

Menetdinamikai adatokat sajnos nem adott meg a gyártó.