Egyetlen más automobilért sem fizettek még annyit, mint amennyiért a Ferrari 250 GTO példányai el szoktak kelni a legkiválóbb árveréseken. Hat éve 38,1 millió dollárt, azaz 9,7 milliárd forintot adtak a azért az autóért, amit anno kifejezetten Stirling Moss számára gyártott le a Ferrari; egy évvel később állítólag 52 millió dollárt fizettek ki az autó egy példányáért, de ez magánügylet volt, így az összeg nem bizonyítható hitelt érdemlően.

Csodagumi készül a világ legdrágább autójához 1

Mondani sem kell, hogy az 1962 és ’64 között, mindössze 39 példányban gyártott, 3,0 literes V12-es blokkal szerelt kupékat parádés állapotban tartják gazdáik, amiben a legkomolyabb kihívást az eredeti, immár több mint ötven éves abroncsok pótlása jelenti.

Csodagumi készül a világ legdrágább autójához 17

Ezért fejlesztette ki a Pirelli historikus tagozata, a Pirelli Collezzione a Stelvio fantázianevű abroncsot. Ez – ahogy a veteránabroncs modellcsalád többi tagja is – a korabeli abroncsok megjelenését (oldalfal, futófelület, mintázat) kombinálja a legújabb anyagokkal. A környezetvédelmi szempontokat is figyelembe véve összeállított, speciális gumikeveréknek köszönhetően vizes aszfalton jobban tapadnak az abroncsok, ami fontos, hiszen ezeket a homologizációs céllal épített kvázi-versenyautókat gyakorta kergetik meg gazdáik veteránversenyeken.

Csodagumi készül a világ legdrágább autójához 18

A veterán abroncsok fejlesztésénél a korhű futóműbeállításokat és mechanikai jellemzőket is figyelembe veszik, a gyártás során pedig a motorsportban alkalmazott technológiákhoz folyamodnak.

A Ferrari 250 GTO első tengelyére 215/70 R15 98W méretben, a hátsóra 225/70 R15 100W méretben kerül a Pirelli Stelvio Corsa. Más méret nem létezik, és az abroncsot kizárólag a 250 GTO-hoz kínálja a Pirelli.