Önerő, borsos kezdőrészlet, hitel, biztosítás és váratlan szervízkiadások: csak néhány dolog, amivel autóvásárláskor szembe kell néznünk. Spórolni persze sok mindenen lehet, például ha használt kocsit vásárolunk, ezzel viszont azt kockáztatjuk, hogy a nagy eséllyel felmerülő műszaki problémák miatt szükséges javíttatás viszi el az így megtakarított összeget. Az új autó pedig nem olcsó, elengedhetetlen hozzá az önerő, nem beszélve a forgalomba helyezés, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, a casco és a kötelező szervizek díjáról. Létezik viszont egy megoldás, aminek köszönhetően akár 0% önerővel, 0 Ft kezdőbefizetéssel beülhetünk egy új Škodába.

Nem ördögtől való elképzelés: itt az autós privát bérlet ideje? (x) 1

A Škoda a hazai importőrök közül elsőként tette elérhetővé privát bérletes konstrukcióban egyes autóit: többféle Relax privát bérletük keretében 3 vagy 4 évre bérelhetünk kocsit. Első blikkre a legnagyobb előnyei az akár 0 forint önerő (ennek a mértékét a bonitásvizsgálat határozza meg), tehát jó esetben nem kell hozzá jelentős megtakarítás, nem kell súlyos milliókat kivenni a családi kasszából, a fix havi díjnak köszönhetően pedig nincsenek rejtett és kiszámíthatatlan kiadások. A választott csomagtól függően 60 000 és 150 000 Ft közötti összegért egy új Fabiát, Octaviát, Superbet, vagy akár Karoq és Kodiaq városi terepjárókat is használhatunk 36 vagy 48 hónap futamidővel. Jó hír, hogy a havidíj az üzemanyagon és az esetleges parkolási és autópálya díjakon kívül minden felmerülő költséget tartalmaz a biztosításoktól kezdve a szervizen át a téli gumiig, a tankoláshoz pedig hozzácsapnak egy kedvezményeket biztosító kártyát is, amit tetszőleges összeggel tölthetünk fel.

Nem ördögtől való elképzelés: itt az autós privát bérlet ideje? (x) 2

Első autónak, itt élő külföldieknek vagy ha bővül a család

Persze érthető, ha valaki ezek fényében is úgy gondolja, inkább a saját autóért fizet éveken keresztül, de sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni az utóbb felsorolt költségeket, amik a kocsi árán felül még jócskán megterhelik a pénztárcánkat. Nem beszélve arról, hogy nem nekünk kell a legjobb biztosítási formákat megkeresni, a kötelező váltással sem kell bajlódnunk, a legtöbb konstrukcióban tárolják helyettünk a gumikat, és megszabadulunk a szervízkeresés problémájától is. Ráadásul a kockázatot sem a bérlő viseli: a futamidő végén akár azonnal új autóba ülhetünk ugyanazokkal a feltételekkel, és a használt autó eladásával és annak értékvesztésével sem nekünk kell foglalkoznunk.

Nem ördögtől való elképzelés: itt az autós privát bérlet ideje? (x) 3

Azzal is lehet okoskodni, hogy a díjakat egyébként az igényeinkhez mérten 10, 15 vagy 25 ezer kilométeres futásteljesítménnyel adják meg, ha pedig ezt nem érjük el, elszámolják nekünk a maradék kilométereket. A Škoda elsősorban a 25-50 évesekre apellál: jól járhat a bérlettel például egy bővülő család, ahol szükség van még egy autóra, de akár a csak pár évig itt tartózkodó külföldi diákoknak és a saját kocsira már nem vágyó időseknek is ideális lehet. Ha jobban beleásnád magad a témába, katt ide.