Nincs könnyű a helyzetben a Genesis. Szimpla zászlóshajóból emelték ki önálló jogú luxusmárkává két és fél éve, azonban hézagos a modellkínálata: a három szedán mellett sem szabadidőjármű nem javítja az eladásokat, sem kupé nem erősíti a márkaarculatot.

Stílus a múltból, tartalom a jövőből 1

Előbbit nyilván hamarosan orvosolják, utóbbira pedig most, a New York-i autószalonon mutattak be egy lehetséges megoldást. Igaz, az Essentia nem követi a manapság szokásos kupé formátumot, inkább klasszikus tanulmányautós stílusban érzékelteti, hogy nem igazán szériagyártásra tervezték – ez egyébként a szénszálas monocoque vázszerkezetből és a több villanymotoros meghajtásból is egyértelmű lehet.

Ha eltekintünk az életképtelenségtől, rendkívül elegáns megoldások teszik izgalmassá az autó megjelenését. A motorházfedél például átlátszó, és bár tekintélyes motorblokk nincs alatta, a szénszálas elemekből építkező futóműre szabad rálátást enged. Szintén izgalmas részlet a márka stilizált egyen-hűtőmaszkjában végződő orrkúp-szerűség, vagy a négy keskeny fénycsíkból álló, lézeroptikát alkalmazó reflektor.

Stílus a múltból, tartalom a jövőből 11

A szárnyas ajtókat ujjlenyomat-olvasó és arcfelismerő technológiák kombinációja nyitja, belül elegáns, de minimalista környezet fogad, amely leginkább a régi idők gran turismóinak hangulatát idézi – eltekintve persze a digitális kijelzőktől és központi kezelőszervektől, amelyek szóbeli parancsokkal is vezérelhetők, illetve amelyeket online tranzakciókra is felkészítettek.

Így készpénz nélkül fizethetünk autónkból gyorséttermekben, szállodákban, üzemanyagtöltő állomásokon, vagy éppen szervezhetünk házhozszállítást otthonunkba – ezt elősegítendő az autó képes kommunikálni az okosotthonokkal. Az autó az infrastruktúrával, illetve más közlekedő járművekkel is képes információt cserélni, ami zökkenőmentesebbé és főleg biztonságosabbá teszi a közlekedést.

Stílus a múltból, tartalom a jövőből 12

Az elektromos hajtáslánc részleteivel nem fárasztja közönségét a Genesis, az akkumulátorcsomag a padlóalagútban kapott helyet, a több villanymotorból álló meghajtás elvileg három másodperc körüli gyorsulást engedélyez.