A Smart már tavaly kivonta benzinüzemű modelleit az észak-amerikai piacról. Az úttörő lépés hatása nem is maradt el: a márkát korábban értékesítő 85 Mercedes-márkakereskedésből 58 visszamondta Smart-licenszét, mert olyan kicsi lett volna az érdeklődés a villany-törpék iránt. Jelenleg szinte kizárólag azokban az államokban kapható Smart, ahol helyi kormányzati támogatást élveznek az elektromos járművek.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Smart amúgy sem volt Amerika kedvence, évek óta döglődtek az eladások, így nem volt nagy veszteség elharmadolni a piaci jelenlétet.
Egészen más lehet a helyzet Európában, ahol évente egészséges 100 ezer darab körüli forgalmat bonyolít a márka, és Nyugat-Európa minden államában szemmel jól látható kedvezmények járnak az e-autósoknak.
A döntéshez az is hozzájárulhat, hogy a Mercedes már jövőre útjára bocsátja első EQ villanymodelljét, így minél többen használják a technológiát, fajlagosan annyival alacsonyabbak lesznek a költségek.