A BMW M3 és M4 modellek duplaturbós, sorhatos motorját vették alapul, amikor megépítették az M2 Competition erőforrását: a mezei M2 370 lóerejével szemben 410 lóerőt tud az új erőforrás, a forgatónyomaték 500 helyett 550 Nm. Kézi váltóval 4,4, duplakuplungossal 4,2 másodpercig tart elérni a 100 km/óra tempót, ami egy tizedmásodperces javulást jelent. Annál látványosabb a fejlődés, ha megrendeljük az M Driver csomagot: ez a normál M2 felszabadított 270 km/órás csúcssebessége helyett 280 km/órát engedélyez.
A fejlődésben komoly szerep jutott a segédrendszereknek: a kenési és hűtőrendszer például a motorsportból érkezett – utóbbi a magyarázat arra, miért kellett (persze a dögösebb megjelenés mellett) megnövelni a hűtőmaszk veséit. Szénszálas toronykitámasztás javítja a futómű képességeit, a kormányművet és az aktív differenciálművet áthangolták.
Fontos és logikus újdonság, hogy mostantól nem menüből, hanem közvetlenül a padlókonzolon elhelyezett gombokról, külön-külön szabályozhatók a motor, a kormánymű és az elektronikus segédrendszer beállításai. A fékrendszer opcióként elöl 40, hátul 38 centis tárcsával szerelt M Sport egységekre cserélhető.
Persze látványelemekben is bővelkedik az autó: ilyenek a megvilágított logóval szerelt, opciós kagylóülések, az exkluzív Hockenheim-ezüst fényezés, az akár 19 colos keréktárcsák, vagy az egyedi, kétlábú külső tükrök. Szintén örömforrás, ha nem is látható a kipufogórendszer dupla, állítható szelepe, amely a mindenkori helyzetnek megfelelő hanghatásról gondoskodik.
Videón is megnézheted az autót, csak kattints ide.