Több terv közül válogatva végül az UNStudio és Buro Happold Engineering munkája lett a befutó a pályázaton. Eredetileg az időközben elkaszált Budapesten rendezett Olimpia miatt sorolták előre a Galvani híd projektet, de ennek ellenére 2028 és 2033 között megvalósul a Dél-Budát és Csepelt összekötő híd.

A zsűri úgy ítélte, hogy a kétpilonos, kétszer háromsávos, ferdekábeles híd terve statikailag átgondolt és elegáns, dinamikus formájával is jól passzol a városképbe. A tervezők gondoltak arra is, hogy villamosvonal fusson át a hídon.

Tarlós István főpolgármester elmondta, hogy a számítások szerint a Galvani híd napi 30 ezer gépjárművel csökkenti a belvárosi hidak, 8 ezerrel pedig az Üllői út forgalmát. Fontos szempont volt a pályázat kiválassztásánál a haszonosság, az innováció és a költségoptimalizálás.

Ilyen lehet majd az új híd Budapesten 1