Ott a Toyotának a GT86, miért nem abból épít driftautót? A kérdés jogos, a választ nem tudjuk, de a kaliforniai Papadakis Racing által elkészített Toyota Auris versenyautót elnézve nem is érdekel minket.

Ez az Auris nem nagypapa-hibrid! 1

Valójában persze ez az Auris nem is Auris, hanem RAV4, legalábbis a hajtáslánc: a szabadidőjármű észak-amerikai kivitelének 2,5 literes blokkját kapta meg az autó. Ezt felfúrták 2,7 literesre, akasztottak rá egy turbót, rákötöttek egy kéjgáz-palackot, és már kész is volt a brutális alkotás, amely 1014 lóerővel és 1150 Nm nyomatékkal támadja az aszfaltot. A kardántengely szénszálas, a váltó mindössze négyfokozatú, de hiszen nem kell gyorsan menni, sem gyorsítani, csak minden helyzetben magasan tartani a fordulatszámot.

Ez az Auris nem nagypapa-hibrid! 11

A Papadakis Racing Toyota Auris karosszériáját a TRD (Toyota Racing Development) valósította meg, a csomagtér és a gépház fedele karbon kompozit lemez. A futómű saját konstrukció, a kanyarstabilizátorok és a rugóstagok állíthatók.