Különleges értékesítési módszert vezetett be a Toyota Új-Zélandon. Brutális, akár 16 százalékos árcsökkentést vezettek be, viszont mostantól nincs alkudozás, nincsenek kedvezmények: fix áras termékként vehetnek autót az ügyfelek.

A Toyota szerint ez azért jó, mert az eladók mostantól nem az árral, hanem a szolgáltatás minőségével tudják megfogni az ügyfeleket – annyira, hogy az eddigi jutalékrendszert is beszüntették, helyette a vevőelégedettség függvényében kapnak díjazást az értékesítők – nem véletlenül az a neve a programnak, hogy Drive Happy, azaz vezess boldogan.

Nem adnak több kedvezményt új autókra 1

A harmadik fontos változás, hogy a kereskedői készletek megszűntek, vannak viszont területi lerakatok, ahol nem néhány tucat, hanem több ezer jármű elérhető raktárról, azaz a vevő jóval szélesebb kínálatból válogathat. A tesztflottát ezzel szemben megduplázták, hogy a vevőjelöltek minél tájékozottabban választhassanak.

Az internetes tájékozódás fontos, de a Toyota hisz a személyes kapcsolatokban, ezért nem szünteti meg bemutatótermeit. Fontos újdonság még az elállás joga: a vásárlást követő egy hétben szó nélkül visszaveszik az autót, ha az új állapotban van, és nem mentek vele többet 500 kilométernél.

Nem adnak több kedvezményt új autókra 9