A tavalyi év első félévében régóta tartó trend fordult meg: hosszú évek után ekkor adtak el először több benzines autót Európában, mint dízelt. Akkor 46,3, illetve 48,5 százalékon állt a két technológia, most pedig, 2018 első negyedéve után tovább élesedett a helyzet: a dízelek 37,9 százalékra estek vissza, míg a benzinmotoros autók piacrésze 55,5 százalék.
A fennmaradó 6,5 százalékot az alternatív üzemanyagú (gázüzemű, illetve részben vagy teljesen elektromos) személygépkocsik teszik ki. Ez nagyon kevés, de a tavaly ilyenkori adatokhoz képest számottevő, 26,9 százalék a növekedés. A tisztán elektromos autók 34,3%-kal, a plug-in hibridek 60,2 százalékkal nőttek; a két csoport együttesen 47,0 százalékot erősödött. A szokásos, kívülről nem tölthető hibridek 25,7 százalékos növekedéssel változatlanul a legfontosabb öko-technológiának számítanak; az LPG, földgáz és E85 üzemű járművek iránti kereslet 12 százalékkal emelkedett.