A dízelmotorral szerelt típusok helyzete, megítélése hatalmas kilengést mutatott az elmúlt években, mindent vivő slágertermékből ördögi, eretnek megoldássá vált a technológia, amitől az autósok nagy része menekül, vagy szabadulni akar.

A gyors változást most szép lassan fékeznék a németek, legalábbis ez szűrhető le a legújabb híradásokból. Kivitelezhetőnek tartja a német környezetvédelmi hivatal a koros dízelautók utólagos műszaki átalakítását az emissziós értékek csökkentése érdekében.

Maria Krautzberger az Umweltbundesamt (UBA) igazgatója a Spiegel lapnak adott interjúban elmondta, hogy a hivatal vizsgálatai szerint a dízelautók utólagos átalakítása 2-3 ezer eurós (650-950 ezer forint) költségkereten belül is megoldható feladat.

Független szakértőknek a német szövetségi közlekedési minisztérium megbízásából egy korábban végzett vizsgálata ezzel szemben arra a megállapításra jutott, hogy a dízelmotorok utólagos átalakítás legkevesebb 5 ezer euróba (másfél millió forint) kerülne amellett, hogy teljesítményromlást és fogyasztásnövekedést vonna maga után.

Az UBA igazgatója a két költségkalkuláció közötti nagy eltérést a becslésekben alkalmazott kiskereskedelmi és nagykereskedelmi beszerzési árak közötti különbségre vezette vissza, megjegyezve ugyanakkor, hogy a legmodernebb katalizátorokkal végzett átalakítás már önmagában is jelentős költségmegtakarítással járna.

Andreas Scheuer német szövetségi közlekedési miniszter határozottan elutasítja a dízelautók utólagos átalakítását, ehelyett – az autóiparral egyetemben – a motorvezérlő szoftverek módosítására helyezi a hangsúlyt. Svenja Schulze szövetségi környezetvédelmi miniszter viszont nem zárkózik el a dízelmotorok utólagos hardveres átalakításának előírása elől. (MTI)