Először két éve találkozhattunk a Golf GTI TCR betűszó-kapcsolattal, amelyben a TCR az azonos nevű, mostanra megszűnt túraautó-bajnokságra utalt. Igazi versenyautót épített a Volkswagen, 350 lóerővel és leszorítóerőre optimalizált, brutális aerodinamikai elemekkel.

Utcára küldi versenyautóját a Volkswagen 1

A TCR Concept  ennek a pályaversenyautónak az utcára vissza-szelídített változata kíván lenni. A motor teljesítményét 290 lóerőre vették vissza, a nyomatéki csúcs 370 Nm, de az autó nem kapott összkerékhajtást – cserébe alapáras a (nyilván mechanikus) differenciálzár. A váltó hétfokozatú DSG.

A végsebesség alaphelyzetben 250 km/óra, de a korlátozás feloldható: ilyenkor 264 km/órára képes az autó, amely ezzel a jelenlegi paletta leggyorsabb Golfja.

Utcára küldi versenyautóját a Volkswagen 15

A szériamodell 18 (opcióként 19) colos felniket kap, alapból nagyobb fékek és két extra hűtő dolgozik a fedélzeten. Külön sportcsomagot rendelve elérhető a nagyobb végsebesség, még sportosabb lesz a futóműhangolás, valamint adaptív a csillapítás.

Bár a versenyautóhoz képest szelíd jószágnak tűnik az utcai TCR, nem hiányoznak róla az aerodinamikai elemek, ahogy a belső tér is sportosabb hangvételű.

Utcára küldi versenyautóját a Volkswagen 16

A modellszéria gyártása várhatóan még 2018 végén kezdetét veszi.