Jövőre nyugdíjba vonul Sergio Marchionne, de hátralévő hónapjait sem békés nyugalomban tervezi letölteni a Fiat Chrysler szövetség vezetője: a Bloomberg úgy tudja, június elején nagy bejelentésre készül, aminek a Fiat-rajongók aligha fognak örülni.
Az értesülések szerint beszüntetik a Fiat Punto és az Alfa Romeo Mito gyártását, ezek utód nélkül tűnnek el a süllyesztőben. A Fiat márka a jövőben az 500-as és a Panda modellcsaládokra korlátozódna, amelyeket egyébként a jövőben dízelmotorok helyett hibrid hajtáslánccal fognak felszerelni, gyártásukat pedig átköltöztetik Lengyelországba.
Az Olaszországban így felszabaduló helyeken nem olcsó kisautókat, hanem drága nagyokat gyártanának: Maserati, Alfa Romeo és Jeep gyártósorokat állítanának üzembe. Pomiglianóban, a Panda helyén egy városi Jeep kézül majd, a Mitótól megszabaduló Mirafiori üzemben pedig a Maserati Levante SUV tervezett testvérét fogják gyártani.
Bármennyire szokás fújni Marchionnéra, Észak-Amerikában bejött az általa kialakított, őrültnek bélyegzett stratégia: a cég rohamléptekben dolgozza le adósságát, és nagyobb haszonkulccsal dolgozik, mint a Ford.